Page 66 - Klaudija Šterman Ivančič, Urška Štremfel, Igor Peras in Barbara Japelj Pavešić • Občutek pripadnosti šoli, dobrobit in učna uspešnost učencev in učenk: vpogledi mednarodnih raziskav znanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2023
P. 66
občutek pripadnosti šoli, dobrobit in učna uspešnost učencev in učenk

Tabela 3: TIMSS 2015 – opisne statistike vključenih spremenljivk za 4. razred

4. razred M SE
Zavzetost učitelja 9,55 0,06
Zaznava nasilja 9,96 0,05
Pripadnost šoli 9,47 0,06
Dosežek iz matematike 520,86 1,88

Opomba: M – aritmetična sredina mednarodno primerljivega indeksa; SE – standardna napaka.

Tabela 4: TIMSS 2015 – opisne statistike vključenih spremenljivk za 8. razred

8. razred M SE
Zavzetost učitelja 9,18 0,05
Zaznava nasilja 10,30 0,04
Pripadnost šoli 8,54 0,04
Dosežek iz matematike 516,53 2,08

Opomba: M – aritmetična sredina mednarodno primerljivega indeksa; SE – standardna napaka.

Relacije med posameznimi vključenimi spremenljivkami smo preve-
rili z analizo povezanosti, ki je v četrtem razredu (tabela 5) pokazala moč-
no povezanost med občutkom pripadnosti šoli in zaznavanjem zavzetosti
poučevanja učitelja matematike, ki je sicer razredni učitelj v četrtem razre-
du (r = 0,56), vendar precej manjšo, torej šibko, povezanost med občutkom
pripadnosti šoli in izpostavljenostjo nasilju (r = 0,22). Dosežek iz matema-
tike je sicer značilno, vendar zelo šibko povezan z zaznavanjem zavzetosti
poučevanja učitelja (r = 0,05).

V osmem razredu (tabela 6) sta občutek pripadnosti šoli in zaznavanje
zavzetosti poučevanja učitelja matematike manj povezana, vendar še ved-
no precej močno (r = 0,51). Podobno sta šibko povezana občutek pripadno-
sti šoli in izpostavljenost nasilju (r = 0,20). Z dosežkom iz matematike je
relativno šibko povezano zaznavanje zavzetosti poučevanja učitelja mate-
matike (r = 0,20).

Tabela 5: TIMSS 2015 – povezanost med vključenimi spremenljivkami v 4. razredu

4. razred 1 2 3 4
1. Zavzetost učitelja –
2. Zaznava nasilja 0,14** – – –
3. Občutek pripadnosti šoli 0,56** 0,22** –0,02* 0,41**
4. Dosežek iz matematike 0,05** 0,08** 0,09
5. Podpora doma –0,00 –0,01

Opomba: Navedene so vrednosti Pearsonovega koeficienta povezanosti; * povezava je značilna na ravni tveganja
α < 0,05; ** povezava je značilna na ravni tveganja α < 0,01.

66
   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71