Page 65 - Klaudija Šterman Ivančič, Urška Štremfel, Igor Peras in Barbara Japelj Pavešić • Občutek pripadnosti šoli, dobrobit in učna uspešnost učencev in učenk: vpogledi mednarodnih raziskav znanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2023
P. 65
Občutek pripadnosti šoli kot napovednik učnih
dosežkov in dobrobiti učencev in učenk

4.1 Opisna statistika in povezanost med spremenljivkami

4.1.1 Raziskava TIMSS 2015
Povprečni matematični dosežek osmošolcev je bil 520 točk, četrtošolcev pa
516 točk. Oba dosežka sta bila višja od mednarodnega povprečja TIMSS,
500 točk, dosežek osmošolcev je 12. mesto med povprečnimi dosežki 39 so-
delujočih držav, dosežek četrtošolcev pa 25. mesto med 49 državami sveta.
Zaznavanje zavzetosti učiteljevega poučevanja matematike je bilo med slo-
venskimi učenci in učenkami nižje od mednarodnega povprečja. Po dele-
žu učencev in učenk, ki so ocenili poučevanje svojega učitelja kot zelo za-
vzeto, so se osmošolci uvrstili na mednarodno lestvico držav na 37. mesto
od 39 sodelujočih držav, četrtošolci pa na 42. mesto od 49 sodelujočih dr-
žav. Po povprečnem občutku pripadnosti šoli so še nižje pod mednarod-
nim povprečjem, četrtošolci na 42. mestu med 49 državami sveta, osmošol-
ci pa na zadnjem mestu od 39 sodelujočih držav. Slovenski osmošolci torej
čutijo najmanjšo pripadnost svojim šolam med vsemi 39 sodelujočimi dr-
žavami. Zaznavanje nasilja, kjer višje vrednosti pomenijo manj doživete-
ga nasilja, je med učenci in učenkami četrtega razreda v Sloveniji v medna-
rodnem povprečju, med osmošolci pa tik nad mednarodnim povprečjem
(tabeli 3 in 4).1

1 Za več podrobnosti glejte: Mullis, Martin, Foy in Hooper (2016). 

65
   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70