Page 33 - Klaudija Šterman Ivančič, Urška Štremfel, Igor Peras in Barbara Japelj Pavešić • Občutek pripadnosti šoli, dobrobit in učna uspešnost učencev in učenk: vpogledi mednarodnih raziskav znanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2023
P. 33
uvod

vencij za krepitev občutka pripadnosti šoli in posledično izboljšanja dob-
robiti in učne uspešnosti učencev in učenk (na primer Allen idr., 2022).
Navedene cilje raziskave opiramo na teoretsko-konceptualni okvir, v ka-
terem občutek pripadnosti šoli predstavimo in osmislimo kot napovednik
učne uspešnosti in dobrobiti učencev in učenk, zanimajo pa nas tudi napo-
vedniki občutka pripadnosti šoli.

1.6 Raziskovalna vprašanja
Kot je pojasnjeno v prejšnjem razdelku, je raziskava razdeljena na dva dela,
v prvem smo občutek pripadnosti šoli preučevali kot napovednik učne us-
pešnosti in dobrobiti učencev in učenk, v drugem delu pa smo ugotavljali
različne napovednike občutka pripadnosti šoli.

V prvem delu raziskave smo skušali na podlagi podatkov mednarod­
nih raziskav znanja na podlagi podatkov za Slovenijo odgovoriti na nasled-
nji raziskovalni vprašanji:
1) Ali občutek pripadnosti šoli kot kriterij napoveduje učno uspešnost

slovenskih učencev in učenk?
2) Ali občutek pripadnosti šoli kot kriterij napoveduje različne vidike

dobrobiti slovenskih učencev in učenk?
Pri tem so nas poleg razlik v starosti učencev in učenk zanimale raz-
like v učinkih občutka pripadnosti šoli glede na spol, socialno-ekonomski
status ter status priseljenca učencev in učenk.
Kot vidike učne uspešnosti smo v raziskavi uporabili dosežek iz bralne
pismenosti (iz raziskave PISA 2018) in dosežek iz matematike (iz raziskave
TIMSS 2015), kot vidike dobrobiti pa zaznavanje medvrstniškega nasilja in
zaznavanje učiteljeve opore pri pouku slovenščine (iz raziskave PISA 2018)
ter zaznavanje izpostavljenosti nasilju v šoli in zaznavanje zavzetosti pou-
čevanja učitelja matematike (iz raziskave TIMSS 2015).
V drugem delu smo skušali odgovoriti na naslednje raziskovalno vpra-
šanje:
3) Kateri dejavniki (individualni, družinski, šolski) značilno napove-
dujejo občutek pripadnosti šoli v Sloveniji?

1.7 Metodološki okvir
Namen raziskave in odgovore na raziskovalna vprašanja smo v monografiji
zasledovali s kombinacijo kvalitativnih in kvantitativnih metod in tehnik.

33
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38