Page 135 - Klaudija Šterman Ivančič, Urška Štremfel, Igor Peras in Barbara Japelj Pavešić • Občutek pripadnosti šoli, dobrobit in učna uspešnost učencev in učenk: vpogledi mednarodnih raziskav znanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2023
P. 135
prilogi

Država Vzorec Identificirani napovedniki Kratek opis Statistič-
raziskave na ana-

liza

14.530 učencev in
učenk, starih 15 let Disciplinska klima (+), čustvena
(PISA 2018, vzo- podpora staršev (+), poštenost
rec), 49,7 % deklet, učiteljev (–), vrednotenje sode-
81 Allen idr. Avstralija 9,3 % priseljencev lovanja (+), uživanje v sodelova- Kvantitativna Regresijska
(2021) druge generacije, nju (–), testna anksioznost (–), raziskava. analiza

9,7 % priseljencev motivacija za uspeh (+), SES-
prve generacije iz -ESCS (+).
758 šol

82 Allen idr. 309.785 15-letnih Motivacija za uspeh (+), te- Kvantitativna Regresijska
(2022) 52 držav učencev in učenk stna anksioznost (–), vredno- raziskava. analiza
tenje sodelovanja (+), uživanje
iz 12.668 šol v sodelovanju (+), nepoštenost
učiteljev (–), čustvena podpo-
ra staršev (+), disciplinska kli-
ma pri naravoslovnih predme-
tih (+), SES (+).

83 Liu idr. ZDA 1201 učencev in Socialne spretnosti (+), spreje- Kvantitativna Hierarhič-
(2020) učenk od 4. do 8. manje raznolikosti (+), podpora raziskava. na regre-
razreda, 51 % de- šole za učenje (+). sija
klet

McDiar- 233 učencev in Hierarhič-
84 mid idr. učenk v 7. do 9. ra- na multipla
Švedska zredu, starih med Prosocialno vedenje (+), čustve- Kvantitativna regresija
(2023) 14 in 19 let iz sed- ni simptomi (–). raziskava.

mih šol

391 mladostnikov
in mladostnic, sta-
rih med 14 in 21 Kvantitativna in
85 McInerney ZDA let v srednji šoli, Ženski spol (+), izobrazba očeta kvalitativna raz- Regresija
(2022) 45,2 % deklet, vsi (+), plačevanje najemnine (–). iskava.

s statusom prisel-
jenca

685 mladostnikov
in mladostnic, sta-
rih med 13 in 18
let, iz višjih razre-
dov osnovne šole
in srednje šole, Visoka pričakovanja za uspeh
(+), skrb učiteljev (+), sprejema- Hierarhič-
86 Ullman Avstralija vsi mladostni- nje in podpora šolske skupnos- Kvantitativna na multipla
(2022) ki in mladostni- ti za spolno in seksualno razno- raziskava. regresija
ce so transspolni/
spol-no raznoli- likost (+).

ki (angl. trans/gen-
der diverse), 84 %
ženskega spola ob
rojstvu

135
   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140