Page 130 - Klaudija Šterman Ivančič, Urška Štremfel, Igor Peras in Barbara Japelj Pavešić • Občutek pripadnosti šoli, dobrobit in učna uspešnost učencev in učenk: vpogledi mednarodnih raziskav znanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2023
P. 130
občutek pripadnosti šoli, dobrobit in učna uspešnost učencev in učenk

Država Vzorec Identificirani napovedniki Kratek opis Statistič-
raziskave na ana-

liza

2902 učencev in Kvantitativna
učenk osnov-
nih šol v 6. razre- študija z upo-
rabo longitudi-
du (51,1 % deklet, Moški spol (–), uporaba nalnih podat-
60 Oelsner ZDA SpMDrsvtsatiramorsots=tz=b1i01r,,a48n31j)elemmtae;d substanc (–), deviantno vede- kov, zbranih v Modeli la-
idr. (2011) podatkov. Študija nje (–), antisocialni vrstniki (–), štirih valovih tentne kri-
nizke ocene (–). med letoma 2002 vulje rasti

se je končala, ko so in 2005 za na-
men projekta
bili učenci v 8. ra- »PROSPECT«.
zredu.

Ženski spol (+), učna samopo- Hierarhič-
doba (+), občutljivost za pravič- Kvalitativni po- no linear-
Resh in Izrael 5084 učencev in nost (+), občutek za pravičnost datki, zbrani no modeli-
61 Sabbagh učenk iz 48 šol v 8. glede interakcij med učitelji in v šolskem letu ranje
in 9. razredu učenci (+), postopkovna pravič- 2010/2011.
(2014)

nost (+).

Ritchie in Združe- 13 učenk in učen- Povezanost drug z drugim (+), Kvalitativna raz- Kvalitativ-
62 Gaulter no kra- cev iz 1 šole, starih uživanje (+), smiselno sodelova- iskava. na analiza
ljestvo med 11 in 15 let nje (+), občutek varnosti, s kate-
(2018) rim se oblikuje samozavest (+).

1725 učencev in Kvantitativna
učenk iz 25 šol v 9. študija. Podat- Hierarhič-
razredu (52 % fan- ki so bili zbrani na regre-
63 Rostosky ZDA tlseottavar,;iMhSDsmtasrteoasrdto=st1=315i0,n0,649; Šolske ocene (+), status spolne kot del nadalje- sijska ana-
idr. (2003) manjšine (–). vanja obsežnejše liza
študije.
18 let

Napovedniki v osnovni šoli: po- Kvantitativna
gosta uporaba socialnih omrežij študija z upora-
10.076 učencev (–), subjektiven SES (+), upora- bo podatkov iz
in učenk iz 198 ba substanc (–), etnična pripa- Ontarijske raz-
Sampasa- osnovnih in sre- dnost (–). iskave o upora-
64 -Kanyinga Kanada dnjih šol od 7. ra- Napovedniki v srednji šoli: bi drog in zdrav- Linearna
zreda do 4. letni- ju med učenci iz regresija
idr. (2019) ka (48,4 % deklet,
SMDsta=ros1t =,8)1.5,2 leta; zmerna uporaba socialnih leta 2013 (»Onta-
omrežij (+), subjektiven SES rio Student Drug
(+), starost (–), etnična pripa- Use and He-
dnost (–). alth«).

Kvantitativna
študija z upora-
bo longitudinal-
2022 učencev in Občutek pripadnosti šoli v nih podatkov. Hierarhič-
Shochet učenk iz 14 šol prvem merjenju (+). Podatki so bili ne linear-
65 idr. (2006) Avstralija (1023 deklet, starih merjeni v dveh ne regresije
valovih z 12- z uporabo
med 12 in 14 let) mesečnim raz- HLM

mikom v letih
2001 in 2003.

130
   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135