Page 132 - Klaudija Šterman Ivančič, Urška Štremfel, Igor Peras in Barbara Japelj Pavešić • Občutek pripadnosti šoli, dobrobit in učna uspešnost učencev in učenk: vpogledi mednarodnih raziskav znanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2023
P. 132
občutek pripadnosti šoli, dobrobit in učna uspešnost učencev in učenk

Država Vzorec Identificirani napovedniki Kratek opis Statistič-
ZDA raziskave na ana-

Kitajska liza
Turčija
Thomp- 13.207 učencev in Mlajši učenci (+), učenci hi- Kvantitativna Hierarhič-
69 son idr. učenk ter dijakov spanskega porekla (+), ženski raziskava s po- no linear-
in dijakinj iz 340 spol (+), dva starša v gospo- datki različnih no modeli-
(2006) šol iz 6. razreda do dinjstvu (+), starši pripravlje- študij: 2001/2002 ranje
2. letnika (51,9 % ni govoriti z učitelji (+), starši HBSC-študija
deklet) pripravljeni pomagati z doma- (»Health Behavi-
čo nalogo (+), »zelo dober« us- or in School-A-
peh v šoli (+), več kot 1 ura na ged Children«),
dan posvečena domači nalo- QED-študija
gi (+), obšolske dejavnosti 5- ali (»Quality Edu-
večkrat na teden (+), nesodelo- cation Data«) in
vanje v obšolskih aktivnostih CCDPSS (»Com-
(–), privlačen zunanji videz (+), mon Core of
3 ali več bližnjih prijateljev mo- Data and the
škega spola (+), 3 ali več bližnjih Private Scho-
prijateljev ženskega spola (+), ol Survey«), ki jo
premožni učenci (+), velikost izvaja nacional-
šole (–), manj kot 10 % neameri- ni urad za izo-
škega prebivalstva v okolici šole braževalno sta-
(+), med 25 do 40 % najemnikov tistiko.
stanovanj v šolski okolici (–),
več kot 40 % najemnikov stano-
vanj v šolski okolici (–).

890 učencev in Kvantitativna
učenk osnovnih študija z upo-
Tian idr. šol v 4., 5. in 6. ra- Zadovoljstvo s šolo (+), občut- rabo vzdolžnih
70 (2016) zredu (57,7 % deč- ki v šoli (+). podatkov, zbra- Struktur-
nih leta 2014. no modeli-
kov, MSDstsatraorsots=t =111,,1057) Med 1. in 2. va- ranje
leta; lom zbiranja po-
datkov je minilo
6 tednov.

Napovedniki za celoten vzorec:
odnosi med učitelji in učenci
(+), vpletenost staršev v šoli (+),
odnosi z vrstniki (+), vpletenost
815 učencev in staršev doma (+).
učenk iz 9 osnov-
nih šol v 7. in 8. ra-
Uslu in zredu (50,2 % fan- Napovedniki za fante: odnosi Kvantitativna Regresijska
71 Gizir tlseottavar,;iMhSDsmtasrteoasrdto=st1=1130i,n3,862, med učitelji in učenci (+), vple- raziskava. analiza
tenost staršev v šoli (+), odnosi
(2017) z vrstniki (+).

16 let) Napovedniki za dekleta: odnosi

med učitelji in učenci (+), odno-
si z vrstniki (+), vpletenost star-
šev doma (+).

132
   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137