Page 134 - Klaudija Šterman Ivančič, Urška Štremfel, Igor Peras in Barbara Japelj Pavešić • Občutek pripadnosti šoli, dobrobit in učna uspešnost učencev in učenk: vpogledi mednarodnih raziskav znanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2023
P. 134
občutek pripadnosti šoli, dobrobit in učna uspešnost učencev in učenk

Država Vzorec Identificirani napovedniki Kratek opis Statistič-
raziskave na ana-

liza

5159 učencev in
učenk iz 39 osnov- Kvantitativ-
76 Waters idr. Avstralija nih šol v 8. razre- Povezanost z družino (+), pove- na raziskava z Večnivo-
(2010) du med prvim zbi- zanost z učitelji (+), klima vo- vzdolžnimi po- jska regre-
ranjem podatkov denja razreda (–), prehod v višje datki, ki so bili sijska ana-
(učenci in učenke razrede osnovne šole (preprost zbrani med le- liza
so bili v povprečju prehod) (+), šolski uspeh (+), so- toma 2004 in
stari med 12 in 13 delovanje v zunajšolskih dejav- 2007 v dveh pro-
let) in v 9. razredu nostih (+), čustveni simptomi jektih: ECP
med drugim zbi- (–), vrstniške težave (–), proso- (»Extra Curricu-
ranjem podatkov cialno vedenje (+), dosežek v pi- lar Project«) in
(učenci in učen- smenosti (+), prisotnost grafitov SSP (»Supporti-
ke so bili v povpre- v šoli (–), prioriteta za pastoral- ve Schools Pro-
čju stari med 13 in no oskrbo (+), velikost šole (+). ject«).

14 let).

Aktivno sodelovanje (+), oseb-
nost in razpoloženje učencev
(pozornost, pripravljenost za
51 učencev in učenje, optimistična osebnost)
učenk iz dveh (+), pozitivni odnosi med učen-
osnovnih šol v 6., ci (+), prijateljstva (+), socialne Kvalitativna raz-
Williams 7. in 8. razredu (32 in pogovorne interakcije med iskava s fokusni-
in mi skupinami in Kvalitativ-
77 Downing ZDA deklet, 4 učen- učenci in učitelji (+), pridobi- z individualnimi na analiza
ci in učenke s po- vanje dobrih ocen (+), učitelji
(1998) sebnimi potreba- spoštujejo in cenijo delo učen- intervjuji.

mi), starih med 11 cev ter enakopravno obravna-
in 14 let vajo učence (+); favoriziranje
učencev s strani učiteljev (–),
pozitivni občutki o šoli in dob-
rih praksah poučevanja (+).

Skrb učiteljev (+), odnosi z vr-
stniki (+), širši odnosi v šoli (+),
78 Yuen idr. Kitajska 52 dijakov in dija- priložnosti za dosežke in vode- Kvalitativna raz- Kvalitativ-
(2012) kinj iz 6 šol, ki so nje (+), pravilniki in prakse šole iskava. Podat- na anali-
bili v 1. in 3. letni- na področju discipline (–), pro- ki so bili zbrani za (analiza
ku (29 deklet). grami šolske svetovalne služ- leta 2012. transkrip-
be (+), priložnosti za razvoj ta- tov)

lentov (+).

504 dijakov in di-
jakinj iz dveh sre- Ponovno kognitivno ocenjeva-
Zhao dnjih šol (316 de- nje (angl. cognitive reappraisal) Struktur-
79 in Zhao Kitajska klet, hSMDmsstatearordosstt1==610i6n,,6886, (+), potlačitev ekspresivnosti Kvantitativna no modeli-
leta; (angl. expressive suppressi- raziskava. ranje
(2015) stari on) (–).

18 let)

14.273 učencev in Linearna
Allen idr. učenk, starih 15 let Podpora učiteljev (+), medvr- Kvantitativna regresijska
80 (2022) Avstralija (PISA 2018, vzo- stniško nasilje (–), visok SES (+). raziskava. analiza

rec)

134
   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139