Page 133 - Klaudija Šterman Ivančič, Urška Štremfel, Igor Peras in Barbara Japelj Pavešić • Občutek pripadnosti šoli, dobrobit in učna uspešnost učencev in učenk: vpogledi mednarodnih raziskav znanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2023
P. 133
prilogi

Država Vzorec Identificirani napovedniki Kratek opis Statistič-
raziskave na ana-

liza

6851 dijakov in di- Kvantitativ-
jakinj iz 50 šol (28
tehniških šol, 22 na raziskava s
van Hout- gimnazij) (46,9 % podatki razi- Hierarhič-
te in van =d16e1,k4,3l3e0tl),e.MtPao;stdaSrDoasttsk=tairossto Zaupanje v vodstvo šole (+), SES skave FIEA iz no linear-
72 Maele Belgija (+), podpora staršev (+), šolske leta 2004/2005 no modeli-
ocene (+), starost (–). (»Flemish Edu- ranje
(2012)
bili zbrani tudi na cational As-
vzorcu 1215 učitel- sessment«).
jev in učiteljic.

Kvantitativna
študija na podla-
73 Vaquera ZDA 59.866 učencev in Imeti najboljšega prijatelja v šoli gi podatkov Na- Multipla
(2009) učenk iz 134 šol (+), etnična pripadnost (+), sta- cionalne longi- regresija
(51 % fantov, pov- rost (–), ženski spol (–), število tudinalne študije
prečna starost let v šoli (+), najvišja dosežena zdravja mladost-
približno 15 let) izobrazba starša (+), priseljenec nikov (»Add He-
prve generacije (+), šola z niz- alth«), zbranih
kim SES (–). v šolskem letu

1994/1995.

Ženski spol (+), učenci s poseb-
nimi potrebami (+), zmožnost
socialnega sprejemanja (+), tele-
sni videz (+), orientiranost k do-
seganju socialnih ciljev (+), niz-
ka zmožnost reševanja težav (–),
74 Vaz idr. Avstralija 395 učencev in neproduktivne strategije spop- Multipla
(2015) učenk, njihovih rijemanja (–), nizka vpletenost regresija
staršev ter učite- staršev (–), starši, ki od učencev
ljev in učiteljic iz pričakujejo univerzitetno izo- Kvantitativna
75 osnovnih šol brazbo (+), nizka raven struktu- raziskava.
(vzorec učencev: re za doseganje ciljev (–), vple-
4r=o7st0,3=,4%151)f.,a8n9tloevt,aM; SsDta- tenost v razredne aktivnosti
(+), avtonomno razredno okolje
(+), kulturno raznoliko razred-
no okolje (+), učitelji, ki vabi-
jo starše, da so vpeti v izobra-
ževanje učencev (–), doživljanje
medvrstniškega nasilja v osnov-
ni šoli (–).

75 Walker ZDA 227 dijakov in di- Obvladovanje razreda kot cilj Kvantitativ- Multipla
(2012) jakinj iz ene sre- (+), izogibanje dejavnosti v ra- na raziskava s regresija
dnje šole, starih zredu kot cilj (–). podatki iz leta
med 14 in 19 let 2010.
(51,8 % deklet)

133
   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138