Page 129 - Klaudija Šterman Ivančič, Urška Štremfel, Igor Peras in Barbara Japelj Pavešić • Občutek pripadnosti šoli, dobrobit in učna uspešnost učencev in učenk: vpogledi mednarodnih raziskav znanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2023
P. 129
prilogi

Država Vzorec Identificirani napovedniki Kratek opis Statistič-
Nemčija raziskave na ana-
Grčija
liza
ZDA
ZDA 9215 učencev in Kvantitativna Večnivo-
učenk (8702 nem- jska anali-
ZDA škega porekla; 513 študija z upora- za z upora-
bo podatkov iz bo HLM na
55 Mok idr. turškega pore- SES (+), odstotek učencev tur- nacionalne oce- dveh rav-
(2016) kla), ki so obisko- škega porekla (+), ocena iz nem- njevalne štu- neh (na
vali 9. razred (48,1 škega jezika (–). dije 2008/2009 ravni učen-
% deklet, ;MSDstasrtoasrto=st cev in na
15,23 leta (»Ländervergle- ravni ra-
= 0,65). ich«). zreda)

Mourati- 247 učencev in Kvantitativna Struktur-
dis in Si- učenk iz 3 osnov- Cilji, vezani na socialni ra- študija, podat- no modeli-
56 deridis nih šol v 5. in 6. ra- zvoj (+). ki so bili zbrani ranje
zredu (127 deklet) leta 2006.
(2009)

603 učenci in Kvantitativna
učenke (52 % fan-
tov) v 17 osnov- študija ob longi-
nih šolah in njiho- tudinalnih po-
Mrug in vi skrbniki. Učenci Starost (–), družinski dohodek datkih raziska- Struktur-
57 Windle so v 1. valu obisko- (+), občutek pripadnosti šoli (+), ve »Birmingham no modeli-
(vrrMooSassttDs=l=tiasr05to1asr.,1to8=rs,)t8a.=1zVl3re0e,t22,ad9.;l)(ev.SMtaDalsusttaa-- pričevanje nasilju (–), viktimi- Youth Violen- ranje
(2009) zacija (–). ce«, zbranih med
letoma 2003 in
2005.

90 učencev in Kvantitativna
učenk iz centrov Občutek pripadnosti šoli pred študija z upora-
za zdravljenje (51,1 vstopom v center za zdravljenje bo podatkov iz
58 Nickerson % fantov, MPostvarposrte=č- (+), ženski spol (+), ocene (+), študije »Service Multipla
idr. (2011) 15,5 leta). sodelovanje v procesu zdravlje- Outcomes Acti- regresija

ni učenec je bil v 9. nja (+). on Research«
razredu. (SOAR).

1264 učencev in Kvantitativna
učenk iz 20 osnov- študija z upo-
nih šol v 6. razredu rabo vzdolžnih
59 Norwalk (52,7 % deklet) Po- Občutek pripadnosti šoli v podatkov iz dveh
idr. (2016) datki so bili zbra- prvem merjenju (+), skladnost valov meritev v
ni tudi pri učiteljih poročanja o viktimizaciji med enem šolskem
in učiteljicah, ki so učitelji in učenci (+), zaznava letu. Vir podat- Mediacijski
poučevali 6. razred vrstniške varnosti (+). kov je obsež- modeli
nejši interven-
(podatki na rav- cijski program,
ni šole). imenovan »Ru-
ral Early Ado-
lescent Lear-
ning« (REAL).

129
   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134