Page 128 - Klaudija Šterman Ivančič, Urška Štremfel, Igor Peras in Barbara Japelj Pavešić • Občutek pripadnosti šoli, dobrobit in učna uspešnost učencev in učenk: vpogledi mednarodnih raziskav znanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2023
P. 128
občutek pripadnosti šoli, dobrobit in učna uspešnost učencev in učenk

Država Vzorec Identificirani napovedniki Kratek opis Statistič-
ZDA raziskave na ana-
ZDA
liza
ZDA
71.515 učencev Starost (–), učenci iz dvostar-
ševskih družin (+), temnopolti
in učenk iz 127 (–), ženski spol (–), šolski uspeh
osnovnih in sre- (+), brez obšolskih dejavno- Kvantitativna
dnjih šol, od 7. ra- sti (–), vodenje razreda (–), na- študija. Podat-
zreda do 4. letni- merno izostajanje od pouka (–), ki iz Nacionalne Hierarhič-
52 McNeely ka (51,8 % deklet, šola z več kot 80 % latinskoa- longitudinalne no linear-
idr. (2002) MPosdtaraotstk=i 14,9 leta). meriških učencev (+), disciplin- študije zdravja no modeli-
so tudi od ska klima v šoli (–), stroga disci- mladostnikov iz ranje
plinska klima (–), velikost šole let 1994 in 1995
šolskih admini- (–), odstotek učencev brez ob- (Add Health).
stratorjev (podatki
na ravni šole). šolskih dejavnosti (–), vodenje
razreda (raven šole) (–).

Meisel V 4 valovih zbira- Kvantitativna
53 in Colder nja podatkov je so- študija z upora-
delovalo 387 dru- bo vzdolžnih po- Struktur-
(2017) žin, sestavljenih iz datkov. Podat- no modeli-
1 otroka (55 % de- ki so bili zbrani ranje
klet) in 1 skrbnika. od leta 2007 do
Otroci so bili stari 2009.
od 11 do 16 let. Ot- Agentski cilji (–), uporaba
roci so bili v 1. valu substanc (+), internalizacijski
v povprečju sta- simptomi (–), kakovost prija-
ri 11,6 leta (SD = teljstev (+).
0,58), v 2. valu 12,6
leta (SD= 0,58), v
3. valu 13,6 leta
(SD = 0,59) in 15,08
leta (SD = 0,59) v 4.
valu zbiranja po-
datkov.

Kvantitativna
študija z upo-
rabo vzdolžnih
podatkov, zbra-
nih v enem šol-
1084 učencev in skem letu v treh
učenk iz 10 osnov- valovih: 1. val v
54 Mikami nih in srednjih šol, oktobru, 2. val Model z
idr. (2017) ki so bili med zbi- Zavzetost vedenja (+), poveza- v januarju in 3. navzkriž-
ranjem podatkov nost z vrstniki (+). val v aprilu kot nim zami-
v 6. razredu do 3. del obsežnejše kom
letniku (53 % de-
klet). študije (razvoj-
ni program »My
Teaching Par-
tner-Seconda-
ry development
program«).

128
   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133