Page 126 - Klaudija Šterman Ivančič, Urška Štremfel, Igor Peras in Barbara Japelj Pavešić • Občutek pripadnosti šoli, dobrobit in učna uspešnost učencev in učenk: vpogledi mednarodnih raziskav znanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2023
P. 126
občutek pripadnosti šoli, dobrobit in učna uspešnost učencev in učenk

Država Vzorec Identificirani napovedniki Kratek opis Statistič-
raziskave na ana-

liza

Kvantitativna
študija z upo-
rabo vzdolžnih
3459 učencev in podatkov v
učenk iz 21 osnov-
nih šol. Učenci in okviru projek-
ta »Supporting
44 Lester idr. Avstralija učenke so reševa- Depresija (–), anksioznost (–). Schools« (SSP), Analiza
(2013) li vprašalnik na 4 ki ocenjuje pre- poti
časovnih točkah: v
7., 8. in 9. razredu hod iz osnovne
v srednjo šolo.
(50 % deklet). Podatki, zbrani

med letoma 2005
in 2007.

500 učencev in
učenk 3 osnovnih Kvantitativna
šol v 6. in 7. razre- študija z upo-
du (53,4 % deklet), Občutek pripadnosti šoli v rabo vzdolžnih Model
45 Loukas ZDA SMDsta=ros0t =,7611le,6t9a)lejeta; prvem merjenju (+), težave z ve- podatkov, zbra- navzkriž-
idr. (2009) denjem (–). nih v dveh va- nega za-
mika
sodelovalo na dveh lovih v razmiku
točkah zbiranja enega leta.
podatkov.

296 učencev in
učenk iz 2 osnov-
nih šol v 6. razre-
du (50,3 % deklet;
sMSoDstssatoraordsotset=l=o1v01a,,76li69)v,letkrtieah;
46 Loukas ZDA valovih zbiranja Ženski spol (+), simptomi de- Kvantitativ- Modelira-
idr. (2016) podatkov. Učenci presije (–), eksternalizacijske te- na raziskava z nje krivulje
in učenke so bili v žave (–). vzdolžnimi po- rasti
datki.

7. razredu na drugi
točki zbiranja in v
8. razredu na tretji
točki zbiranja po-
datkov.

500 učencev in
učenk iz 3 osnov-
nih šol, ki so sprva
obiskovali 6. in 7.
razred (53,4 % de-
jkleeltesato;)d,SMeDlossttavarraoossltt=o= 11,69 Kvantitativna
47 Loukas ZDA 0,76) Občutek pripadnosti šoli v 1. študija z upora-
idr. (2012) v štu- valu (+), odnosna viktimiza- bo vzdolžnih po- Struktur-
diji v dveh valovih cija (–). datkov. Podat- no modeli-
zbiranja podatkov. ki so bili zbrani ranje
V drugem valu so med letoma 2001
učenci in učen- in 2002.

ke obiskovali 7. in
0812.,7r,27a)5z.rleedta(;MSDstasrtaorsot=st=

126
   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131