Page 125 - Klaudija Šterman Ivančič, Urška Štremfel, Igor Peras in Barbara Japelj Pavešić • Občutek pripadnosti šoli, dobrobit in učna uspešnost učencev in učenk: vpogledi mednarodnih raziskav znanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2023
P. 125
prilogi

Država Vzorec Identificirani napovedniki Kratek opis Statistič-
raziskave na ana-

liza

6380 učencev in
učenk iz 59 šol Ženski spol (+), tradicionalne
37 Huyge idr. Belgija (46,2 % deklet, spolne vloge (–), spolna sestava Kvantitativna Večnivo-
(2015) RMasvtarnosat t=el1ji2ilnetr)a. v- v šoli (–), tradicionalna ideolo- študija kot del jska regre-
nateljice so odgo- gija o spolnih vlogah (–), sestava projekta »Pro- sijska ana-
varjali na postavke SES na šolski ravni (–), etnična crustes« leta liza
sestava na šolski ravni (–). 2012.

na ravni šole.

46 srednješolcev Izobraževalna nestabilnost kot Kvalitativna raz-
Johnson in srednješolk iz 1. posledica selitve (–), pogajanja o iskava mlado- Kvalitativ-
38 idr. (2020) ZDA do 4. letnika (56 % samorazkritju identitete – mla- stnikov v rejni- na analiza

deklet) dostnik v rejništvu (–). štvu.

39 Karcher ZDA 54 učencev in Vključenost v mentorski pro- Kvantitativna
(2005) učenk v 4. in 5. gram v šoli (+), občutek pripa- raziskava. Učen-
razredu iz ene dnosti šoli pred eksperimen- ci so bili razde-
osnovne šole tom (+). ljeni v kontrol- Multipla
no in mentorsko regresija
skupino (ekspe-
rimentalno sku-
pino).

4517 učencev in Kvantitativna
učenk osnovnih Ženski spol (+), starost (starejši raziskava s po-
Kashy-Ro- in dijakov od 4. učenci) (+), spletna viktimizaci- datki obširne Hierarhič-
senbaum razreda do 4. letni- ja (–), spletno medvrstniško na- študije ministr- no linear-
40 in Aizen- Izrael ka iz 28 javnih šol silje v razredu (–), socialna kli- stva za izobraže- no modeli-
(52 % deklet, starih ma v razredu (+). vanje v Izraelu. ranje
kot (2020)

med 9 in 17 let)

41 Kelly idr. 7372 učencev Kakovost odnosov v družini (+), Dvonivo-
(2012 in učenk iz 231 popivanje v vrstniški skupini jski model
osnovnih šol v 6. (–), starost (–), ženski spol (+), Kvantitativna naključne-
Avstralija in 8. razredu (52,9 iskanje občutkov (–), depresija študija. ga prestre-
% deklet, starih (–), jezik (samo angleščina) (–), zanja
med 10 in 14 let) uporaba alkohola (–).

Keyes 31 dijakov in dija- Spodbujanje odnosov med in z Kvalitativna raz-
(2019) kinj iz ene srednje učenci (+), metode poučevanja, iskava. Podat- Analiza in-
42 ZDA šole v 2. letniku (19 ki so učence spodbujale k sode- ki so bili zbrani tervjujev
ZDA
deklet) lovanju pri pouku (+). leta 2014.

43 Lardier 401 dijakov in di- Sodelovanje v mladinskih sku- Kvantitativ- Struktur-
idr. (2019) jakinj srednjih šol pnostih (+), socialna podpo- na raziskava. no modeli-
iz 1. do 4. letnika ra (+), psihološki občutek skup- Podatki so bili ranje
(54,7 % deklet, nosti (+). zbrani leta 2017
MSDstsatraorsotst==116,3,515) leta; kot del iniciati-
ve »Drug-Free
Communities«.

125
   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130