Page 124 - Klaudija Šterman Ivančič, Urška Štremfel, Igor Peras in Barbara Japelj Pavešić • Občutek pripadnosti šoli, dobrobit in učna uspešnost učencev in učenk: vpogledi mednarodnih raziskav znanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2023
P. 124
občutek pripadnosti šoli, dobrobit in učna uspešnost učencev in učenk

Država Vzorec Identificirani napovedniki Kratek opis Statistič-
raziskave na ana-

liza

Združeni podatki
učencev in učenk,
učiteljev in učite-
ljic ter ravnateljev V Nemčiji so bili napovedni-
in ravnateljic iz 3 ki naslednji: ekonomski, soci-
držav. alni in kulturni status učencev
V Nemčiji 5691 (ESCS) (+), ženski spol (–), šola
učencev in učenk z nizkim SES (za učence nepri-
(967 priseljencev; seljence) (–), šola z nizkim SES
215 prve generaci- (za priseljenske učence) (–), šol-
je in 752 priseljen- ski jezik (za učence priseljence)
cev druge genera- (+), tečaj skupin sposobnosti (za
cije), 3359 učiteljev učence nepriseljence) (–), stro-
in učiteljic ter 256 go ocenjevanje (za učence prise-
ravnateljev in rav- ljence) (–) in blago ocenjevanje
nateljic šol. (za učence priseljence) (–).

He Nemči- V Italiji 11.232 V Italiji so bili napovedniki Kvantitativni Večnivo-
35 in Fischer ja, Italija, učencev in učenk naslednji: nizek SES na ravni podatki raziska- jska ana-
Španija (899 priseljen- šole (za učence priseljence) (–), ve PISA 2015. liza v več
(2020) cev, 526 priseljen- blago ocenjevanje (za učence skupinah
Hernán- cev prve generaci-
36 dez idr. je, 373 priseljencev nepriseljence) (–), blago ocenje-
(2017) druge generaci- vanje (za učence priseljence) (+)
je), 4300 učite- in strogo ocenjevanje (za učence
ljev in 474 ravnate- nepriseljence) (+).

ljev šol. V Španiji so bili napovedni-
V Španiji 6577 ki naslednji: ekonomski, soci-
učencev in učenk alni in kulturni status učen-
(681 priseljencev; cev (ESCS) (+), šolski jezik (za
556 prve generacije učence nepriseljence) (–), šolski
in 125 priseljencev jezik (za učence priseljence) (–)
druge generacije); in strogo ocenjevanje (za učence
2264 učiteljev in nepriseljence) (+).
učiteljic, 201 rav-
nateljev in ravna-
teljic šol.

ZDA 674 učencev in Kvantitativna
učenk v 5. razredu študija z upora-
v prvem valu zbi- bo longitudinal-
ranja podatkov (50 nih podatkov iz Struktur-
%10d,4eklelteat),.Mstarost = Samospoštovanje (za fante) (+), projekta »Cali- no modeli-
Učenci in učenke etnični ponos (za fante) (+) in fornia Families«, ranje
so bili v 7. razredu etnični ponos (za dekleta) (+). zbranih v 3 valo-
med drugim valom vih v 4 letih zbi-
zbiranja podatkov ranja podatkov.
in v 9. razredu med
tretjim valom.

124
   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129