Page 75 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Digitalizacija vzgoje in izobraževanja – priložnosti in pasti. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2023. Digitalna knjižnica, Dissertationes 46
P. 75
samovrednotenje prečnih veščin učencev na stem-področju ...
tati evalvacije se na nekaterih šolah razlikujejo od rezultatov na nacionalni
ravni, kar lahko pripišemo različnim vzrokom:
− nepoznavanje in nerazumevanje veščin, kar se da razbrati iz pri-
merjave samoocen obeh vprašalnikov,
− pandemija covida-19, ki je onemogočala pouk v razredu in povzro-
čala omejeno izbiro problema, ki ni omogočal izbire dejavnosti, v
okviru katerih bi učenci imeli čim več priložnosti za razvoj ve-
ščin,
− načrtovanje je bilo sistematično zgolj za posamezne veščine …
Vsaka sodelujoča šola je po končani kvantitativni evalvaciji prejela sli-
kovni in grafični prikaz, ki je vključeval razmerje med spoloma, raven izo-
braževanja, odstotek učencev glede na samooceno posamezne veščine pri
začetnem in končnem vprašalniku ter grafični prikaz povprečij ocen vseh
učencev za posamezno raven v začetnem in končnem vprašalniku. Slikov-
ni in grafični prikaz rezultatov evalvacije, ki so ga prejele sodelujoče šole,
timu učiteljev omogočajo analizo izvedenih dejavnosti in nadaljnje siste-
matično načrtovanje učnih dejavnosti, ki bodo bolj spodbujale razvoj preč-
nih veščin, pri katerih učenci niso zaznali napredka ali pa so prečne veščine
napačno razumeli. Rezultati, ki so jih šole prejele, slednjim omogočajo na-
črtovanje izvedbenega kurikula, ki bo izhodišče za načrtovanje dejavnosti,
ki spodbujajo razvoj prečnih veščin pri vseh predmetih/področjih.
Iz rezultatov evalvacije, primerov praks in povratnih informacij vseh
deležnikov v projektu lahko povzamemo, da so za razvoj prečnih veščin
učencev potrebni sistematično načrtovanje STEM-učnih enot in timsko
delo učiteljev, podpora vodstva šole, sodelovanje med vsemi deležniki v
projektu in na šoli, poenotenje v razumevanju koncepta ter dobro načrto-
vana evalvacija.
Literatura
Bevek, Petra, Gorazd Fišer, Apolonija Jerko, Radovan Kranjc, Bernarda Mora-
vec in Simona Slavič Kumer. Reševanje avtentičnih problemov na STEM-
-področju. Zavod Republike Slovenije za šolstvo. Zadnjič spremenjeno
11. 11. 2022. https://www.zrss.si/pdf/Resevanje_avtenticnih_problemov_
STEM.pdf.
Bevek, Petra, Gorazd Fišer, Apolonija Jerko, Radovan Kranjc, Bernarda Mora-
vec in Simona Slavič Kumer. Reševanje avtentičnih problemov in razvija-
nje prečnih veščin po konceptu projekta ATS STEM. Zavod Republike Slo-
75
tati evalvacije se na nekaterih šolah razlikujejo od rezultatov na nacionalni
ravni, kar lahko pripišemo različnim vzrokom:
− nepoznavanje in nerazumevanje veščin, kar se da razbrati iz pri-
merjave samoocen obeh vprašalnikov,
− pandemija covida-19, ki je onemogočala pouk v razredu in povzro-
čala omejeno izbiro problema, ki ni omogočal izbire dejavnosti, v
okviru katerih bi učenci imeli čim več priložnosti za razvoj ve-
ščin,
− načrtovanje je bilo sistematično zgolj za posamezne veščine …
Vsaka sodelujoča šola je po končani kvantitativni evalvaciji prejela sli-
kovni in grafični prikaz, ki je vključeval razmerje med spoloma, raven izo-
braževanja, odstotek učencev glede na samooceno posamezne veščine pri
začetnem in končnem vprašalniku ter grafični prikaz povprečij ocen vseh
učencev za posamezno raven v začetnem in končnem vprašalniku. Slikov-
ni in grafični prikaz rezultatov evalvacije, ki so ga prejele sodelujoče šole,
timu učiteljev omogočajo analizo izvedenih dejavnosti in nadaljnje siste-
matično načrtovanje učnih dejavnosti, ki bodo bolj spodbujale razvoj preč-
nih veščin, pri katerih učenci niso zaznali napredka ali pa so prečne veščine
napačno razumeli. Rezultati, ki so jih šole prejele, slednjim omogočajo na-
črtovanje izvedbenega kurikula, ki bo izhodišče za načrtovanje dejavnosti,
ki spodbujajo razvoj prečnih veščin pri vseh predmetih/področjih.
Iz rezultatov evalvacije, primerov praks in povratnih informacij vseh
deležnikov v projektu lahko povzamemo, da so za razvoj prečnih veščin
učencev potrebni sistematično načrtovanje STEM-učnih enot in timsko
delo učiteljev, podpora vodstva šole, sodelovanje med vsemi deležniki v
projektu in na šoli, poenotenje v razumevanju koncepta ter dobro načrto-
vana evalvacija.
Literatura
Bevek, Petra, Gorazd Fišer, Apolonija Jerko, Radovan Kranjc, Bernarda Mora-
vec in Simona Slavič Kumer. Reševanje avtentičnih problemov na STEM-
-področju. Zavod Republike Slovenije za šolstvo. Zadnjič spremenjeno
11. 11. 2022. https://www.zrss.si/pdf/Resevanje_avtenticnih_problemov_
STEM.pdf.
Bevek, Petra, Gorazd Fišer, Apolonija Jerko, Radovan Kranjc, Bernarda Mora-
vec in Simona Slavič Kumer. Reševanje avtentičnih problemov in razvija-
nje prečnih veščin po konceptu projekta ATS STEM. Zavod Republike Slo-
75