Page 74 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Digitalizacija vzgoje in izobraževanja – priložnosti in pasti. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2023. Digitalna knjižnica, Dissertationes 46
P. 74
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: digitalizacija vzgoje in izobr aževanja ...
3. Rezultati kvantitativne evalvacije na mednarodni
in nacionalni ravni
Rezultati kvantitativne evalvacije na mednarodni in nacionalni ravni so
prikazani na Sliki 1.
Rezulta� kvan�ta�vne evalvacije na nacionalni in mednarodni ravni
4,10 3,72 3,90 3,99
3,82
4,00 3,63 3,91
3,57 3,84 3,86
3,90 3,46
3,69 3,79
3,80
3,70 3,69 3,66 3,65 3,68
3,57 3,57
3,62 3,57 3,50
3,60 3,38 3,37 3,51
3,39 3,36
3,50 3,47 3,36 3,45
3,40 3,42 3,38 3,38
3,30
3,20
3,10
3,00
Reševanje Inova�vnost in Komuniciranje Kri�čno mišljenje Metakogni�vne Sodelovanje Samouravnavanje Predmetne in
problemov ustvarjalnost veščine medpredmetne
veščine
Slovenski začetni Slovenski končni Mednarodni začetni Mednarodni končni
Slika 1: Povprečja ocen med začetnim in končnim vprašalnikom vseh sodelujočih učencev
Slika 1 prikazuje povprečja ocen med začetnim in končnim vprašalni-
kom vseh sodelujočih učencev. Rezultati na mednarodni ravni kažejo sta
tistično pomemben napredek na področju vseh osmih prečnih veščin, ki so
bile določene s konceptom ATS STEM.
Na ravni naše države smo pri učencih zaznali statistično pomemben
napredek pri razvoju sedmih prečnih veščin, nekoliko manjši napredek je
bil zaznan pri veščini komuniciranja. Slovenski učenci so se (podobno kot
na mednarodni ravni) v obeh vprašalnikih najvišje ovrednotili pri veš-
činah sodelovanja in komuniciranja. Menijo pa, da imajo najniže razvi-
te veščine samouravnavanja, metakognitivne veščine in veščine kritičnega
mišljenja. Na mednarodni ravni so se učenci poleg teh veščin najniže ovre-
dnotili še na področju predmetnih in medpredmetnih veščin.
4. Zaključek
Iz rezultatov kvantitativne evalvacije tako na šolski kot na nacionalni rav-
ni je razvidno, da so bile STEM-učne enote načrtovane tako, da so učenci
praviloma zaznali svoj napredek na področju vseh prečnih veščin. Rezul-
74
3. Rezultati kvantitativne evalvacije na mednarodni
in nacionalni ravni
Rezultati kvantitativne evalvacije na mednarodni in nacionalni ravni so
prikazani na Sliki 1.
Rezulta� kvan�ta�vne evalvacije na nacionalni in mednarodni ravni
4,10 3,72 3,90 3,99
3,82
4,00 3,63 3,91
3,57 3,84 3,86
3,90 3,46
3,69 3,79
3,80
3,70 3,69 3,66 3,65 3,68
3,57 3,57
3,62 3,57 3,50
3,60 3,38 3,37 3,51
3,39 3,36
3,50 3,47 3,36 3,45
3,40 3,42 3,38 3,38
3,30
3,20
3,10
3,00
Reševanje Inova�vnost in Komuniciranje Kri�čno mišljenje Metakogni�vne Sodelovanje Samouravnavanje Predmetne in
problemov ustvarjalnost veščine medpredmetne
veščine
Slovenski začetni Slovenski končni Mednarodni začetni Mednarodni končni
Slika 1: Povprečja ocen med začetnim in končnim vprašalnikom vseh sodelujočih učencev
Slika 1 prikazuje povprečja ocen med začetnim in končnim vprašalni-
kom vseh sodelujočih učencev. Rezultati na mednarodni ravni kažejo sta
tistično pomemben napredek na področju vseh osmih prečnih veščin, ki so
bile določene s konceptom ATS STEM.
Na ravni naše države smo pri učencih zaznali statistično pomemben
napredek pri razvoju sedmih prečnih veščin, nekoliko manjši napredek je
bil zaznan pri veščini komuniciranja. Slovenski učenci so se (podobno kot
na mednarodni ravni) v obeh vprašalnikih najvišje ovrednotili pri veš-
činah sodelovanja in komuniciranja. Menijo pa, da imajo najniže razvi-
te veščine samouravnavanja, metakognitivne veščine in veščine kritičnega
mišljenja. Na mednarodni ravni so se učenci poleg teh veščin najniže ovre-
dnotili še na področju predmetnih in medpredmetnih veščin.
4. Zaključek
Iz rezultatov kvantitativne evalvacije tako na šolski kot na nacionalni rav-
ni je razvidno, da so bile STEM-učne enote načrtovane tako, da so učenci
praviloma zaznali svoj napredek na področju vseh prečnih veščin. Rezul-
74