Page 62 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Digitalizacija vzgoje in izobraževanja – priložnosti in pasti. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2023. Digitalna knjižnica, Dissertationes 46
P. 62
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: digitalizacija vzgoje in izobr aževanja ...
in slovenski Akcijski načrt digitalnega izobraževanja (Evropska komisija,
2020; MIZŠ, 2022) pa sta usmeritvi za nadaljnji razvoj učinkovitih digital-
nih praks.
Ker po letu 2015 ni bilo nacionalnih projektov, je uporaba digital-
nih orodij na slovenskih šolah začela upadati, kar so kazale tudi raziskave
(Evropska komisija, 2018; Evropska komisija/EACEA/Eurydice, 2019; Japelj
Pavešič et.al., 2020). Zaradi tega je bilo treba ponovno spodbuditi razvojne
projekte na vseh področjih izobraževanja, vključno na področju razvoja di-
gitalnih strategij šole. V letu 2020 smo se v petih evropskih državah v okvi-
ru projekta Erasmus+ A-SELFIE Digital Schools Awards – pilotni program,
priznanje digitalna šola (Bevek et al., 2022) lotili razvoja modela z razisko-
valnim vprašanjem: »Ali je možno obstoječa digitalna orodja in digitalne
šolske prakse povezati in nadgraditi tako, da se ob aktivnem sodelovanju
večjega tima učiteljev, vodstva šole in digitalnih koordinatorjev z uporabo
samo- in vzajemne evalvacije prepozna resnično dobre prakse na šoli, pri
pravi celovitejšo in širše sprejeto digitalno strategijo in pri tem dvigne di-
gitalne prakse na šoli?«.
2. Model in izvedba programa
Projekt A-SELFIE je sofinancirala Evropska unija oz. program Erasmus+
in je povezoval šole iz Irske, Škotske, Slovenije, Litve in Srbije. Pilotni pro-
gram se je začel izvajati v šolskem letu 2020/2021 na osnovnih in srednjih
šolah. Razvit in preizkušen je bil model nastajanja digitalne strategije šole
preko celovitega pregleda ter zbiranja obstoječih praks z namenom prido-
bivanja priznanja digitalna šola.
Metodologijo modela za program je razvijala mednarodna ekipa
raziskovalcev, učiteljev, ravnateljev, izobraževalcev učiteljev in ravnateljev
ter oblikovalcev izobraževalnih politik iz sodelujočih držav. Okvir kako-
vosti programa A-SELFIE za dosego priznanja digitalna šola je tako zaje-
mal vseh osem področij samoreflektivnega orodja SELFIE za šole: voden
je (Tabela 1), sodelovanje in mreženje, infrastruktura in oprema, nadaljnje
izobraževanje in usposabljanje strokovnih delavcev, poučevanje in učenje,
vrednotenje, digitalne kompetence učencev in dijakov.
Vsaka država je samo izvedbo nekoliko prilagodila lastnim potre-
bam glede na ostale dejavnosti digitalnega izobraževanja, sicer pa je v vseh
d ržavah skupaj sodelovalo več sto učiteljev, digitalnih koordinatorjev in
ravnateljev ter ostalih.
62
in slovenski Akcijski načrt digitalnega izobraževanja (Evropska komisija,
2020; MIZŠ, 2022) pa sta usmeritvi za nadaljnji razvoj učinkovitih digital-
nih praks.
Ker po letu 2015 ni bilo nacionalnih projektov, je uporaba digital-
nih orodij na slovenskih šolah začela upadati, kar so kazale tudi raziskave
(Evropska komisija, 2018; Evropska komisija/EACEA/Eurydice, 2019; Japelj
Pavešič et.al., 2020). Zaradi tega je bilo treba ponovno spodbuditi razvojne
projekte na vseh področjih izobraževanja, vključno na področju razvoja di-
gitalnih strategij šole. V letu 2020 smo se v petih evropskih državah v okvi-
ru projekta Erasmus+ A-SELFIE Digital Schools Awards – pilotni program,
priznanje digitalna šola (Bevek et al., 2022) lotili razvoja modela z razisko-
valnim vprašanjem: »Ali je možno obstoječa digitalna orodja in digitalne
šolske prakse povezati in nadgraditi tako, da se ob aktivnem sodelovanju
večjega tima učiteljev, vodstva šole in digitalnih koordinatorjev z uporabo
samo- in vzajemne evalvacije prepozna resnično dobre prakse na šoli, pri
pravi celovitejšo in širše sprejeto digitalno strategijo in pri tem dvigne di-
gitalne prakse na šoli?«.
2. Model in izvedba programa
Projekt A-SELFIE je sofinancirala Evropska unija oz. program Erasmus+
in je povezoval šole iz Irske, Škotske, Slovenije, Litve in Srbije. Pilotni pro-
gram se je začel izvajati v šolskem letu 2020/2021 na osnovnih in srednjih
šolah. Razvit in preizkušen je bil model nastajanja digitalne strategije šole
preko celovitega pregleda ter zbiranja obstoječih praks z namenom prido-
bivanja priznanja digitalna šola.
Metodologijo modela za program je razvijala mednarodna ekipa
raziskovalcev, učiteljev, ravnateljev, izobraževalcev učiteljev in ravnateljev
ter oblikovalcev izobraževalnih politik iz sodelujočih držav. Okvir kako-
vosti programa A-SELFIE za dosego priznanja digitalna šola je tako zaje-
mal vseh osem področij samoreflektivnega orodja SELFIE za šole: voden
je (Tabela 1), sodelovanje in mreženje, infrastruktura in oprema, nadaljnje
izobraževanje in usposabljanje strokovnih delavcev, poučevanje in učenje,
vrednotenje, digitalne kompetence učencev in dijakov.
Vsaka država je samo izvedbo nekoliko prilagodila lastnim potre-
bam glede na ostale dejavnosti digitalnega izobraževanja, sicer pa je v vseh
d ržavah skupaj sodelovalo več sto učiteljev, digitalnih koordinatorjev in
ravnateljev ter ostalih.
62