Page 64 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Digitalizacija vzgoje in izobraževanja – priložnosti in pasti. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2023. Digitalna knjižnica, Dissertationes 46
P. 64
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: digitalizacija vzgoje in izobr aževanja ...

kazov po okviru kakovosti programa A-SELFIE za doseganja pri-
znanja digitalna šola za področje vodenje šole so navedeni v Ta-
beli 1.

Tabela 1: Primer okvira kakovosti programa A-SELFIE za področje vodenje šole

Vodenje

Opisnik Dokazi morajo vsebovati primere, ki vključujejo:

Šola ima Digitalno strategijo šole oz. podo- a. izvlečke iz šolske digitalne strategije oz. podob-
ben dokument. Digitalna strategija šole je pre- nega dokumenta;
poznana med učitelji, se revidira in redno po- b. primere tipa svetovanja in pogostost;
sodablja v sodelovanju z učitelji ter jim je v c. primere, kako strategija podpira inovativne
pomoč pri osredotočanju na učinkovito in pristope poučevanja, učenja, vrednotenja in oce-
smiselno uporabo IKT pri poučevanju, uče- njevanja ter partnerstev;
nju ter vrednotenju tako v živo kot tudi na da- d. primere, kako strategija spodbuja upoštevanje
ljavo (kombiniran pristop), v kriznih obdobjih avtorskih pravic in licenc ter smernice;
pa tudi samo na daljavo. Strategija nagovar- e. fotografije, posnetki zaslona učiteljev, učencev
ja tudi k ustanavljanju partnerstev, spodbu- in drugih na področju izobraževanja na daljavo;
ja varno rabo interneta in upoštevanje avtor- f. drugi dokazi oz. primeri na področju vodenja.
skih pravic.

Poleg dokazov za pridobivanje priznanja pa so šole v tem pro-
cesu pripravile ali nadgradile celovito digitalno strategijo šole.
Na podlagi samoevalvacije so bila namreč opredeljena tudi šibka
področja, kar pa so pokazali tudi zbrani dokazi o stanju na šoli.
Tako je lahko šola učinkovito opredelila tudi kratkoročne in dol-
goročne načrte izboljševanja tako šibkih kot tudi krepkih podro-
čij.

− FAZA 4: Šole so izpolnile prijavnico na portalu projekta
A­ -SELFIE, pri čemer so imele podporo kritičnega prijatelja. Vlo-
go so nato pregledali nacionalni koordinatorji ministrstva in po-
delili priznanje digitalna šola. V Sloveniji je vseh 17 šol prejelo pri-
znanje digitalna šola, podobno je bilo tudi v ostalih državah.

V povprečju je celoten postopek za vsako šolo, od samoevalvacijske-
ga vprašalnika SELFIE do oddaje prijave, trajal štiri mesece in nato še dva
meseca, namenjena končni evalvaciji. Zasnova projekta okvir kakovosti
S­ ELFIE z osmimi področji ter vzpostavljen način delovanja sta rezultirala v
vzpostavitvi dobrega modela za pripravo digitalne strategije šole in prepo-
znavanje dobrih praks.

64
   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69