Page 66 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Digitalizacija vzgoje in izobraževanja – priložnosti in pasti. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2023. Digitalna knjižnica, Dissertationes 46
P. 66
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: digitalizacija vzgoje in izobr aževanja ...

šole. Vsi digitalni koordinatorji so po koncu programa potrdili, da se uči-
telji povezujejo in se s sodelovanjem učijo v podporo svojemu nenehne-
mu profesionalnemu razvoju ter da šola celoviteje zagotavlja, da se učenci
oz. dijaki razvijajo. 86,5 % jih je potrdilo, da se po koncu programa digital-
ne veščine učencev in dijakov razvijajo pri različnih predmetih in/ali šol-
skih obdobjih. Poleg tega je 88,67 % digitalnih koordinatorjev potrdilo, da
je sodelovanje v projektu privedlo do izboljšav digitalnih praks na celotni
šoli, več kot 50 % pa, da je privedlo do izboljšanja učnih izkušenj učiteljev
in njihovega strokovnega razvoja ter tudi izboljšanja kakovosti digitalne-
ga učenja in poučevanja v šoli. Kot izboljšave so navedli še obsežnejši nabor
dobrih učnih praks na posamezni šoli, večjo motiviranost učiteljev za upo-
rabo digitalnih tehnologij in boljšo medsebojno komunikacijo ter izmenja-
vo gradiv znotraj kolektiva.

Glede digitalne strategije je 86,7 % digitalnih koordinatorjev potrdilo,
da ima šola na podlagi projekta A-SELFIE sprejeto digitalno strategijo, ki
je v uporabi, se pregleduje in posodablja po posvetovanju z učitelji, pone-
kod sodelujejo tudi učenci in dijaki. Vsi digitalni koordinatorji so potrdili,
da imajo po izvedbi programa vsi učitelji podporo s strani močne vodstve-
ne ekipe.

Učitelji in digitalni koordinatorji so poudarili ključnost povratnih in-
formacij, ki jih je zagotovil kritični prijatelj (50 % učiteljev in 50 % digital-
nih koordinatorjev), ter podporo pri oblikovanju šolske digitalne strategi-
je in razvojnega načrta (46,7 % digitalnih koordinatorjev in 52 % učiteljev),
več kot 50 % digitalnih koordinatorjev se je strinjalo z izjavo, da zdaj lahko
načrt SELFIE vgradijo v splošni šolski razvojni načrt. Digitalni koordina-
torji so prav tako poročali, da so kritični prijatelji nudili dobro vzpodbudo,
umirjanje in prave usmeritve, pokazali veliko potrpljenja pri pregledu zbra-
ne dokumentacije, ponudili praktične nasvete za lažjo, postopno in premi-
šljeno implementacijo digitalne tehnologije v delo šole ter opozorili na pot-
rebne dopolnitve za doseganje kriterijev kakovosti priznanja digitalna šola.

4. Diskusija in zaključek

Evalvacijska raziskava projekta A-SELFIE nakazuje, da je pilotni program
šolam pomagal pri razvoju in uresničevanju njihovih načrtov za izboljša-
vo na področju razvoja digitalnih kompetenc ter celovite digitalne strate-
gije. Sodelujoči šolski koordinatorji in učitelji so poročali, da je bil zelo po-
memben podporni sistem v projektu in da le-ta lahko vpliva na prihodnji
splošni razvoj šol, izpostavili so priložnost povezovanja z drugimi šolami,

66
   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71