Page 243 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Digitalizacija vzgoje in izobraževanja – priložnosti in pasti. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2023. Digitalna knjižnica, Dissertationes 46
P. 243
povzetki ■ summaries

učnih enot ter s tem sodelovanje med učitelji tako, da je opredelil štiri
ključna področja: izhodišča načrtovanja, ključne prečne veščine na STEM-
-področju, vključevanje formativnega spremljanja in kriterije za izbi-
ro digitalnih orodij, ki so v podporo vrednotenju prečnih veščin učencev.
Identificiranih je bilo osem ključnih prečnih veščin na STEM-področju: so-
delovanje, komuniciranje, kritično mišljenje, inovativnost in ustvarjalnost,
reševanje problemov, samouravnavanje, metakognitivne veščine in pred-
metne veščine. V Sloveniji so šole razvijale vseh osem veščin, vendar pa so
celovito in sistematično spremljale in vrednotile dve izbrani prečni vešči-
ni (najpogosteje sodelovanje in reševanje problemov). Rezultati kvantitativ-
ne evalvacije v Sloveniji (sodelujočih 512 učencev iz skupaj 26 oddelkov na
17 osnovnih šolah) so pokazali statistično pomemben napredek pri razvo-
ju sedmih izmed osmih prečnih veščin. Na podlagi kvantitativne in kvali-
tativne evalvacije pa je moč povzeti, da so za razvoj prečnih veščin potreb-
ni sistematično načrtovanje STEM-učnih enot, timsko izvajanje učiteljev in
vzajemno vrednotenje kompetenc učencev, pri tem pa ima pomembno vlo-
go tudi vodstvo šole.
Ključne besede: projekt ATS STEM, koncept projekta ATS STEM, STEM-
-učne enote, prečne veščine, samovrednotenje, kvantitativna evalvacija

Self-assessment of students transversal skills in STEM
as part of the ATS STEM project
Bernarda Moravec, Simona Slavič Kumer, Borut Čampelj, Petra Bevek
Eight European countries participated in the Erasmus+ project Assessment
of transversal skills in STEM (ATS STEM; 2019 – 2022), which included
120 pilot schools from seven participating countries, including 17 Slove-
nian ones. More than 500 Slovenian students between the ages of 10 and
15 and 102 teachers participated. The purpose of the project was to plan,
implement and assess STEM learning units that include cross-curricular
learning activities with the aim of experiment pedagogical approaches and
digital tools that enable teachers to effectively promote the development of
transversal skills, their monitoring and assessment. To support the plan-
ning, the project framework and evaluation methodology were developed
at the international level. The project framework promoted cross-curricu-
lar integration and team planning of STEM learning units and thus collab-
oration among teachers by defining four key areas: STEM Learning Design
Principles, Core STEM competences, Key Features of Digital Assessment,
Key Features of Formative Assessment Tasks. Eight key transversal skills

243
   238   239   240   241   242   243   244   245   246   247   248