Page 241 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Digitalizacija vzgoje in izobraževanja – priložnosti in pasti. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2023. Digitalna knjižnica, Dissertationes 46
P. 241
povzetki ■ summaries
jete šolske digitalne strategije ter podeljena prva priznanja digitalna šola,
kar je prispevalo k dvigu digitalne prakse.
Model je razvijala mednarodna ekipa raziskovalcev, učiteljev, ravnateljev,
izobraževalcev učiteljev, ravnateljev in oblikovalcev izobraževalnih politik.
Model je zajemal okvir kakovosti A-SELFIE za doseganje priznanja digi-
talna šola, ki je enak za vse vključene države, samo izvedbo programa pa
je vsaka država nekoliko prilagodila trenutni situaciji v posamezni državi.
V Sloveniji je 136 učiteljev, ravnateljev, digitalnih koordinatorjev in drugih
strokovnih delavcev iz 17 slovenskih osnovnih ter srednjih šol preizkuša-
lo model, ki zajema štiri faze: (1) reševanje samoevalvacijskega vprašalnika
SELFIE na osmih področjih digitalne šole, (2) 4-urna reflektivna delavnica
in identifikacija močnih ter šibkih področij in dobre prakse, (3) redna šol-
ska srečanja in podpora šolam pri identifikaciji dobre prakse po izdelanem
okviru kakovosti, (4) pregled oddane prijavnice za priznanje digitalna šola.
Vse vključene slovenske šole so uspešno pridobile priznanje digitalna šola.
Za oceno učinkovitosti programa smo izvedli raziskavo v vseh vključenih
državah, v katerih je sodelovalo 259 učiteljev, 54 šolskih digitalnih koordi-
natorjev in sedem kritičnih prijateljev, od tega v Sloveniji 66 učiteljev, 15 šol-
skih koordinatorjev in dva kritična prijatelja. V raziskavi 97 % evropskih
učiteljev priporoča izvedbo programa tudi na drugih šolah in 94 % šolskih
digitalnih koordinatorjev poroča, da je sodelovanje v programu izboljšalo
digitalne prakse na šoli.
Ključne besede: digitalno izobraževanje, digitalne kompetence, samoeval-
vacija, digitalna strategija šole, priznanje digitalna šola
Developing the digital school strategy by assessing existing
digital practises
Borut Čampelj, Petra Bevek
In schools across Europe, there are different practices for developing a
school’s digital strategy using existing digital competence frameworks and
self-reflective tools. As part of the A-SELFIE (Erasmus+) project, we have
integrated and upgraded their use at pilot schools in five countries in Eu-
rope. Through the active dialogue of larger teams of teachers, school lead-
ers, and digital coordinators, good practices at the participating schools
were recognized, school digital strategies were upgraded and more wide-
ly accepted among school staff, and the first digital school awards were giv-
en, which contributed to the enhancement of digital practice. The model
was developed by an international team of researchers, teachers, principals,
241
jete šolske digitalne strategije ter podeljena prva priznanja digitalna šola,
kar je prispevalo k dvigu digitalne prakse.
Model je razvijala mednarodna ekipa raziskovalcev, učiteljev, ravnateljev,
izobraževalcev učiteljev, ravnateljev in oblikovalcev izobraževalnih politik.
Model je zajemal okvir kakovosti A-SELFIE za doseganje priznanja digi-
talna šola, ki je enak za vse vključene države, samo izvedbo programa pa
je vsaka država nekoliko prilagodila trenutni situaciji v posamezni državi.
V Sloveniji je 136 učiteljev, ravnateljev, digitalnih koordinatorjev in drugih
strokovnih delavcev iz 17 slovenskih osnovnih ter srednjih šol preizkuša-
lo model, ki zajema štiri faze: (1) reševanje samoevalvacijskega vprašalnika
SELFIE na osmih področjih digitalne šole, (2) 4-urna reflektivna delavnica
in identifikacija močnih ter šibkih področij in dobre prakse, (3) redna šol-
ska srečanja in podpora šolam pri identifikaciji dobre prakse po izdelanem
okviru kakovosti, (4) pregled oddane prijavnice za priznanje digitalna šola.
Vse vključene slovenske šole so uspešno pridobile priznanje digitalna šola.
Za oceno učinkovitosti programa smo izvedli raziskavo v vseh vključenih
državah, v katerih je sodelovalo 259 učiteljev, 54 šolskih digitalnih koordi-
natorjev in sedem kritičnih prijateljev, od tega v Sloveniji 66 učiteljev, 15 šol-
skih koordinatorjev in dva kritična prijatelja. V raziskavi 97 % evropskih
učiteljev priporoča izvedbo programa tudi na drugih šolah in 94 % šolskih
digitalnih koordinatorjev poroča, da je sodelovanje v programu izboljšalo
digitalne prakse na šoli.
Ključne besede: digitalno izobraževanje, digitalne kompetence, samoeval-
vacija, digitalna strategija šole, priznanje digitalna šola
Developing the digital school strategy by assessing existing
digital practises
Borut Čampelj, Petra Bevek
In schools across Europe, there are different practices for developing a
school’s digital strategy using existing digital competence frameworks and
self-reflective tools. As part of the A-SELFIE (Erasmus+) project, we have
integrated and upgraded their use at pilot schools in five countries in Eu-
rope. Through the active dialogue of larger teams of teachers, school lead-
ers, and digital coordinators, good practices at the participating schools
were recognized, school digital strategies were upgraded and more wide-
ly accepted among school staff, and the first digital school awards were giv-
en, which contributed to the enhancement of digital practice. The model
was developed by an international team of researchers, teachers, principals,
241