Page 239 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Digitalizacija vzgoje in izobraževanja – priložnosti in pasti. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2023. Digitalna knjižnica, Dissertationes 46
P. 239
povzetki ■ summaries
hierarchy of knowers (Adam, 1998; 2000). This is an important moment,
which helps to detect both the hidden curriculum and the redefinition of
knowledge (Adam, 1998; 2000).
Our main contribution will be to use qualitative methodology to exam-
ine the ways in which software is embedded in curriculum design prac-
tices and the nature of knowledge (linking the two dimensions mentioned
above) (Edwards, 2015). The former can be discriminatory, even though the
ideology of digital education emphasises emancipatory moments (ibid.).
The next point of departure is how the nature of knowledge is changing,
how knowledge is generated differently in the face of new technologies,
suggesting epistemological shifts (Manovich, 2013).
The issues at stake are not entirely new, but it is important to revisit them
at a given historical moment and try to detect how inequalities and so-
called edtech are linked and new forms of inequality are being created
(Macgilchrist, 2021).
Keywords: digitalisation, epistemology, subject, inequalities, hidden curric-
ulum
Vzgoja in izobraževanje med kognitivnimi in čustveno-
socialnimi spretnostmi v digitalni dobi – interdisciplinarni
pogledi
Simona Tancig
Uporaba digitalne tehnologije je postala del vsakodnevnega življenja. Tudi
vzgojno-izobraževalni proces si težko predstavljamo brez uporabe inter-
neta. Digitalna tehnologija poleg številnih prednosti hkrati prinaša šte-
vilna tveganja. Namen prispevka je podati kritičen pregled znanstvenega
razumevanja vplivov, ki jih digitalizacija prinaša v vzgojno-izobraževalni
prostor na kognitivnem in čustveno-socialnem področju z vidika interdi-
sciplinarnih raziskav. Raziskave obsegajo pretežno razvojno in pedagoško
problematiko ter edukacijsko nevroznanost.V prispevku smo skušali od-
govoriti na vprašanje, kako uporaba interneta vpliva na osnovne kognitiv-
ne in višjeravenske funkcije, npr. na pozornost, spomin, izvršilne funkcije,
samouravnalne strategije, čustveni nadzor, kot tudi ugotoviti njen vpliv na
psihično blagostanje in psihosocialno odpornost ter kakšni so nevrološki
korelati teh vplivov. Pri razumevanju te problematike smo vključili tudi raz-
iskave šolanja na daljavo v času pandemije covida-19. Poleg najpogostejših
239
hierarchy of knowers (Adam, 1998; 2000). This is an important moment,
which helps to detect both the hidden curriculum and the redefinition of
knowledge (Adam, 1998; 2000).
Our main contribution will be to use qualitative methodology to exam-
ine the ways in which software is embedded in curriculum design prac-
tices and the nature of knowledge (linking the two dimensions mentioned
above) (Edwards, 2015). The former can be discriminatory, even though the
ideology of digital education emphasises emancipatory moments (ibid.).
The next point of departure is how the nature of knowledge is changing,
how knowledge is generated differently in the face of new technologies,
suggesting epistemological shifts (Manovich, 2013).
The issues at stake are not entirely new, but it is important to revisit them
at a given historical moment and try to detect how inequalities and so-
called edtech are linked and new forms of inequality are being created
(Macgilchrist, 2021).
Keywords: digitalisation, epistemology, subject, inequalities, hidden curric-
ulum
Vzgoja in izobraževanje med kognitivnimi in čustveno-
socialnimi spretnostmi v digitalni dobi – interdisciplinarni
pogledi
Simona Tancig
Uporaba digitalne tehnologije je postala del vsakodnevnega življenja. Tudi
vzgojno-izobraževalni proces si težko predstavljamo brez uporabe inter-
neta. Digitalna tehnologija poleg številnih prednosti hkrati prinaša šte-
vilna tveganja. Namen prispevka je podati kritičen pregled znanstvenega
razumevanja vplivov, ki jih digitalizacija prinaša v vzgojno-izobraževalni
prostor na kognitivnem in čustveno-socialnem področju z vidika interdi-
sciplinarnih raziskav. Raziskave obsegajo pretežno razvojno in pedagoško
problematiko ter edukacijsko nevroznanost.V prispevku smo skušali od-
govoriti na vprašanje, kako uporaba interneta vpliva na osnovne kognitiv-
ne in višjeravenske funkcije, npr. na pozornost, spomin, izvršilne funkcije,
samouravnalne strategije, čustveni nadzor, kot tudi ugotoviti njen vpliv na
psihično blagostanje in psihosocialno odpornost ter kakšni so nevrološki
korelati teh vplivov. Pri razumevanju te problematike smo vključili tudi raz-
iskave šolanja na daljavo v času pandemije covida-19. Poleg najpogostejših
239