Page 244 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Digitalizacija vzgoje in izobraževanja – priložnosti in pasti. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2023. Digitalna knjižnica, Dissertationes 46
P. 244
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: digitalizacija vzgoje in izobr aževanja ...

in the STEM were identified: collaboration, communication, critical think-
ing, innovation and creativity, problem solving, self-regulation, metacog-
nitive and subject skills. In Slovenia, schools developed all eight skills, but
they comprehensively and systematically monitored and assessed two se-
lected transversal skills (most often cooperation and problem solving). The
results of the quantitative evaluation in Slovenia (participating 512 pupils
from a total of 26 classes of 17 primary schools) showed statistically signif-
icant progress in the development of seven out of eight transversal skills.
Based on the quantitative and qualitative evaluation, it can be concluded,
that the development of transversal skills requires systematic planning of
STEM learning units, team implementation by teachers and mutual eval-
uation of students’ competencies, as well as the school leadership plays an
important role in this.
Keywords: ATS STEM project, ATS STEM framework, STEM learning
unit, transversal skills, self-assessment, quantitative evaluation

Pomembnost utrjevanja osnovnega računalniškega znanja
pri otrocih z lažjo motnjo v duševnem razvoju
Nataša Planko
Formativno spremljanje omogoča, da učenci soustvarjajo učni proces, so
aktivni, sproti vrednotijo svoje delo in so deležni kakovostnih povratnih
informacij tako od učitelja kot sošolcev. Učenci so tako v središču učnega
procesa in prevzamejo odgovornost za svoje učenje. Ta oblika poučevanja
in učenja v ospredje postavlja skrb za individualni napredek vsakega učen-
ca, ki aktivno spoznava tudi strategije in poti do načrtovanega cilja. Uči-
teljeva glavna naloga je, da učence podpira in usmerja v učnem procesu s
kakovostnimi povratnimi informacijami. Proces formativnega spremljanja
vključuje diagnostiko predznanja, postavljanje ciljev in načrtovanje poti do
njih, aktivno učenje z zbiranjem dokazov o znanju in oblikovanje meril ter
vrednotenje dosežkov. V 5. razredu osnovne šole prilagojenega programa z
nižjim izobrazbenim standardom smo se pri slovenščini intenzivno ukvar-
jali s formativnim spremljanjem in vrednotenjem. Nov izziv se nam je iz-
risal v času pouka na daljavo, ko smo bili prisiljeni uporabiti IKT. Naprave
so služile kot didaktični pripomoček za pisanje, za samovrednotenje in za
medvrstniško vrednotenje. Znanje pa je treba ohraniti.
Ključne besede: formativno spremljanje in vrednotenje, IKT, otroci s poseb-
nimi potrebami, računalniško opismenjevanje

244
   239   240   241   242   243   244   245   246   247   248   249