Page 174 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Digitalizacija vzgoje in izobraževanja – priložnosti in pasti. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2023. Digitalna knjižnica, Dissertationes 46
P. 174
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: digitalizacija vzgoje in izobr aževanja ...
3.3.3 Biologija
Bolj poglobljeno je spolnost oz., bolje rečeno, razmnoževanje človeka pri-
sotno v učnem načrtu za biologijo v 8. razredu osnovne šole (Vilhar et al.,
2011), kjer lahko v sklopu podpoglavja D11 operativnih ciljev in vsebin
8. razr eda na str. 13 preberemo, da učenci (ibid.: 13):
1. razumejo, da se človek razmnožuje samo spolno in da ima spol-
no razmnoževanje dve vlogi: prenos dednih informacij na po-
tomstvo in nastanek novih kombinacij dednih informacij,
2. razumejo, da so razlike med spoloma povezane z razlikami v
spolnih organih, ki omogočajo spolno razmnoževanje,
3. razumejo povezavo med zgradbo in delovanjem spolnih organov,
4. vedo, da spolne celice nastajajo v spolnih žlezah, ki so del spolnih
organov,
5. razumejo, zakaj je v nastajanje spolnih celic vključena mejoza (to
povežejo s količino dedne snovi in nastankom novih kombinacij
dedne informacije),
6. razumejo razlike pri nastajanju moških in ženskih spolnih celic,
poznajo vlogo menstrualnega ciklusa in razumejo, kdaj lahko pri-
de do oploditve,
7. vedo, da se zarodek ugnezdi v steno maternice, in poznajo proces
nosečnosti in s tem povezane spremembe v ženskem telesu,
8. spoznajo načine načrtovanja družine,
9. poznajo poti za okužbo z virusom HIV in preventivo ter nekatere
druge spolno prenosljive bolezni,
10. spoznajo telesne in osebnostne spremembe v puberteti, sosledje
pojavljanja sekundarnih spolnih znakov in da se ti znaki izražajo
pri različnih osebah različno močno ter različno hitro (razlikuje-
jo med primarnimi in sekundarnimi spolnimi znaki),
11. razumejo, da so predpogoj za odgovorno starševstvo osebnostna
in telesna zrelost ter ustrezne materialne in socialne možnosti za
vzgojo in razvoj potomcev,
12. razumejo različne vidike spolnosti in pomen spolnosti za človeka.
Opomba: Medpredmetna povezava z državljansko in domovinsko vzgojo ter
etiko.
174
3.3.3 Biologija
Bolj poglobljeno je spolnost oz., bolje rečeno, razmnoževanje človeka pri-
sotno v učnem načrtu za biologijo v 8. razredu osnovne šole (Vilhar et al.,
2011), kjer lahko v sklopu podpoglavja D11 operativnih ciljev in vsebin
8. razr eda na str. 13 preberemo, da učenci (ibid.: 13):
1. razumejo, da se človek razmnožuje samo spolno in da ima spol-
no razmnoževanje dve vlogi: prenos dednih informacij na po-
tomstvo in nastanek novih kombinacij dednih informacij,
2. razumejo, da so razlike med spoloma povezane z razlikami v
spolnih organih, ki omogočajo spolno razmnoževanje,
3. razumejo povezavo med zgradbo in delovanjem spolnih organov,
4. vedo, da spolne celice nastajajo v spolnih žlezah, ki so del spolnih
organov,
5. razumejo, zakaj je v nastajanje spolnih celic vključena mejoza (to
povežejo s količino dedne snovi in nastankom novih kombinacij
dedne informacije),
6. razumejo razlike pri nastajanju moških in ženskih spolnih celic,
poznajo vlogo menstrualnega ciklusa in razumejo, kdaj lahko pri-
de do oploditve,
7. vedo, da se zarodek ugnezdi v steno maternice, in poznajo proces
nosečnosti in s tem povezane spremembe v ženskem telesu,
8. spoznajo načine načrtovanja družine,
9. poznajo poti za okužbo z virusom HIV in preventivo ter nekatere
druge spolno prenosljive bolezni,
10. spoznajo telesne in osebnostne spremembe v puberteti, sosledje
pojavljanja sekundarnih spolnih znakov in da se ti znaki izražajo
pri različnih osebah različno močno ter različno hitro (razlikuje-
jo med primarnimi in sekundarnimi spolnimi znaki),
11. razumejo, da so predpogoj za odgovorno starševstvo osebnostna
in telesna zrelost ter ustrezne materialne in socialne možnosti za
vzgojo in razvoj potomcev,
12. razumejo različne vidike spolnosti in pomen spolnosti za človeka.
Opomba: Medpredmetna povezava z državljansko in domovinsko vzgojo ter
etiko.
174