Page 142 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Digitalizacija vzgoje in izobraževanja – priložnosti in pasti. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2023. Digitalna knjižnica, Dissertationes 46
P. 142
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: digitalizacija vzgoje in izobr aževanja ...
Superior en Educación Infantil in Grado en Maestro de Educación Infantil v
Španiji, Nipiagogos na Cipru ter Educatore Professionale in Maestra v Italiji
(glej tabeli 11 in 12). Analizirali smo programe iz naslednjih institucij: Slo-
venija – Univerza v Mariboru, Švedska – Univerza v Stockholmu, Španija
– Ministrstvo za izobraževanje/Bela knjiga, Ciper – Evropska univerza na
Cipru, Italija – Univerza v Bologni. Po programih smo primerjali predpise,
cilje, splošne kompetence/učne izide, ki naj bi jih pridobili udeleženci, ter
glavne elemente programa (npr. naziv programa, izvajalec, trajanje). Poleg
tega smo analizirali tudi prisotnost določenih tematik v programih (npr.
pedagoške/psihološke teme, specialna didaktika, praktično usposabljanje v
vrtcu) ter njihovo zastopanost v predmetih. Pri primerjavi smo se naslonili
na podatke, ki so jih v vprašalnikih navedli predstavniki posamezne sode-
lujoče države, poleg tega pa smo si pomagali tudi s spletnimi stranmi rele-
vantnih fakultet in drugih institucij v teh državah.
3.3.1 Predpisi, cilji in splošne kompetence/učni izidi
Rezultati kažejo, da si v Sloveniji vzgojitelji predšolskih otrok pridobijo
izobrazbo na pedagoških fakultetah (univerzah). Institucije so akreditira-
ne pri Nacionalni agenciji za kakovost v visokem šolstvu, vsaka fakulteta
pa ima svoj študijski program. Na Švedskem vzgojitelji svojo diplomo prav
tako pridobijo na univerzah. Programi so predpisani z zakonodajo, siste-
matično pa jih preverja švedski organ za visoko šolstvo. V Španiji inštituti
za strokovno usposabljanje zagotavljajo izobraževanje za jedrne izvajalce v
ureditvah za mlajše otroke v skladu z uradnim programom ministrstva za
izobraževanje (Conselleria de Educación, Investigación, Cultura y Depor-
te, 2019). Univerze ponujajo študijske programe za vzgojitelje predšolskih
otrok. Pri tem morajo upoštevati nekatera splošna pravila, predloge štu-
dijskih programov univerz pa potrjuje nacionalna agencija. Na Cipru uni-
verze izvajajo začetno izobraževanje za vzgojitelje v vrtcih. Vsaka univerza
ima svoj naziv programa, vendar vsi vodijo do iste diplome in enakih mož-
nosti za zaposlitev. V Italiji pred letom 2019 ni bilo predpisanih zahtev na
centralni ravni (regionalna avtonomija) za delavce, ki delajo z mlajšimi ot-
roki, univerze pa so zagotavljale izobraževanje za delavce v ureditvah za
starejše otroke. Od leta 2019 univerze zagotavljajo začetno izobraževanje za
obe kategoriji jedrnih strokovnih delavcev (ki pa je različno za delo z mlaj-
šimi in starejšimi otroki).
Vsebinska analiza izobraževalnih programov kaže, da so si ti glede
ciljev med seboj zelo podobni. V vseh je z različnimi besedami poudarjen
142
Superior en Educación Infantil in Grado en Maestro de Educación Infantil v
Španiji, Nipiagogos na Cipru ter Educatore Professionale in Maestra v Italiji
(glej tabeli 11 in 12). Analizirali smo programe iz naslednjih institucij: Slo-
venija – Univerza v Mariboru, Švedska – Univerza v Stockholmu, Španija
– Ministrstvo za izobraževanje/Bela knjiga, Ciper – Evropska univerza na
Cipru, Italija – Univerza v Bologni. Po programih smo primerjali predpise,
cilje, splošne kompetence/učne izide, ki naj bi jih pridobili udeleženci, ter
glavne elemente programa (npr. naziv programa, izvajalec, trajanje). Poleg
tega smo analizirali tudi prisotnost določenih tematik v programih (npr.
pedagoške/psihološke teme, specialna didaktika, praktično usposabljanje v
vrtcu) ter njihovo zastopanost v predmetih. Pri primerjavi smo se naslonili
na podatke, ki so jih v vprašalnikih navedli predstavniki posamezne sode-
lujoče države, poleg tega pa smo si pomagali tudi s spletnimi stranmi rele-
vantnih fakultet in drugih institucij v teh državah.
3.3.1 Predpisi, cilji in splošne kompetence/učni izidi
Rezultati kažejo, da si v Sloveniji vzgojitelji predšolskih otrok pridobijo
izobrazbo na pedagoških fakultetah (univerzah). Institucije so akreditira-
ne pri Nacionalni agenciji za kakovost v visokem šolstvu, vsaka fakulteta
pa ima svoj študijski program. Na Švedskem vzgojitelji svojo diplomo prav
tako pridobijo na univerzah. Programi so predpisani z zakonodajo, siste-
matično pa jih preverja švedski organ za visoko šolstvo. V Španiji inštituti
za strokovno usposabljanje zagotavljajo izobraževanje za jedrne izvajalce v
ureditvah za mlajše otroke v skladu z uradnim programom ministrstva za
izobraževanje (Conselleria de Educación, Investigación, Cultura y Depor-
te, 2019). Univerze ponujajo študijske programe za vzgojitelje predšolskih
otrok. Pri tem morajo upoštevati nekatera splošna pravila, predloge štu-
dijskih programov univerz pa potrjuje nacionalna agencija. Na Cipru uni-
verze izvajajo začetno izobraževanje za vzgojitelje v vrtcih. Vsaka univerza
ima svoj naziv programa, vendar vsi vodijo do iste diplome in enakih mož-
nosti za zaposlitev. V Italiji pred letom 2019 ni bilo predpisanih zahtev na
centralni ravni (regionalna avtonomija) za delavce, ki delajo z mlajšimi ot-
roki, univerze pa so zagotavljale izobraževanje za delavce v ureditvah za
starejše otroke. Od leta 2019 univerze zagotavljajo začetno izobraževanje za
obe kategoriji jedrnih strokovnih delavcev (ki pa je različno za delo z mlaj-
šimi in starejšimi otroki).
Vsebinska analiza izobraževalnih programov kaže, da so si ti glede
ciljev med seboj zelo podobni. V vseh je z različnimi besedami poudarjen
142