Page 147 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Digitalizacija vzgoje in izobraževanja – priložnosti in pasti. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2023. Digitalna knjižnica, Dissertationes 46
P. 147
od ločenih k enovitim sistemom predšolske vzgoje ...
dobno primerjavo vključiti še druge države, zlasti tiste, kjer veljajo nizke
izobrazbene zahteve za delo v PVV. Znotraj sodelujočih držav bi bilo zani-
mivo izvesti analize, ki bi pomagale osvetliti določene vidike PVV (npr. na
Švedskem je v vrtcu le en strokovni delavec z visoko izobrazbo, v Španiji je
za delo z mlajšimi otroki zahtevana izobrazba ISCED 5). Poleg tega je v pri-
hodnosti bistveno spremljati uvajanje reforme v Italiji ter zagotavljanje pot-
rebnih pogojev za uspešno in celostno uresničitev.
Pomembna prednost raziskave je poglobljena primerjalna analiza de-
janskih izobraževalnih programov v sodelujočih državah. Takšna primer-
java lahko informira in usmerja morebitne reforme nacionalnih politik v
smeri enovitega sistema PVV, zlasti za države, ki imajo ločen sistem na po-
dročju strokovnih delavcev ali v katerih so nizke izobrazbene zahteve za
delo z mlajšimi in/ali s starejšimi otroki. Pri tem se je treba zavedati, da
je pri morebitnih reformah bistvenega pomena, da se razume in upošteva
zgodovinsko in trenutno situacijo v PVV ter v državi (ali regiji) – da se raz-
vije občutljivost za pripravljenost/sposobnost sistema in njegovih deležni-
kov za izvajanje reforme v praksi. V nasprotnem primeru je zelo verjetno,
da se bo pojavil implementacijski primanjkljaj (npr. Hoogwood in Gunn,
1984), ki bo oviral uresničitev predvidenih (političnih) ciljev. S tega vidika
je kritična presoja evropskih ali katerih koli drugih smernic ali priporočil
ključnega pomena.
Literatura
Bennett, John. »Democracy and Autonomy Get an Early Start.« Children in
Europe 5, št. 9 (2005): 2-3.
Conselleria de Educación, Investigación in Cultura y Deporte. »ORDEN
21/2019, de 30 de abril, de la Conselleria de Educación, Investigación, Cul-
tura y Deporte, por la cual se regula la organización y el funcionamien-
to de las escuelas infantiles de primer ciclo de titularidad pública (Child
education staff in the first cycle (0-3 years old); regional, Comunidad Va-
lenciana)« [ORDER 21/2019, of 30 April, of the Regional Ministry of Edu-
cation, Research, Culture and Sport, which regulates the organisation
and operation of publicly owned first cycle nursery schools]. Diari Oficial
de la Generalitat Valenciana, št. 8542, 2019. https://dogv.gva.es/es/eli/es-
-vc/o/2019/04/30/21/dof/vci-spa/pdf.
Decreto Legislativo n. 65. [Zakonodajni odlok št. 65]. »Istituzione del Sistema In-
tegrato di Educazione e di Istruzione dalla Nascita sino a Sei Anni« [Esta-
blishment of the Integrated Education and Training System from Birth to
147
dobno primerjavo vključiti še druge države, zlasti tiste, kjer veljajo nizke
izobrazbene zahteve za delo v PVV. Znotraj sodelujočih držav bi bilo zani-
mivo izvesti analize, ki bi pomagale osvetliti določene vidike PVV (npr. na
Švedskem je v vrtcu le en strokovni delavec z visoko izobrazbo, v Španiji je
za delo z mlajšimi otroki zahtevana izobrazba ISCED 5). Poleg tega je v pri-
hodnosti bistveno spremljati uvajanje reforme v Italiji ter zagotavljanje pot-
rebnih pogojev za uspešno in celostno uresničitev.
Pomembna prednost raziskave je poglobljena primerjalna analiza de-
janskih izobraževalnih programov v sodelujočih državah. Takšna primer-
java lahko informira in usmerja morebitne reforme nacionalnih politik v
smeri enovitega sistema PVV, zlasti za države, ki imajo ločen sistem na po-
dročju strokovnih delavcev ali v katerih so nizke izobrazbene zahteve za
delo z mlajšimi in/ali s starejšimi otroki. Pri tem se je treba zavedati, da
je pri morebitnih reformah bistvenega pomena, da se razume in upošteva
zgodovinsko in trenutno situacijo v PVV ter v državi (ali regiji) – da se raz-
vije občutljivost za pripravljenost/sposobnost sistema in njegovih deležni-
kov za izvajanje reforme v praksi. V nasprotnem primeru je zelo verjetno,
da se bo pojavil implementacijski primanjkljaj (npr. Hoogwood in Gunn,
1984), ki bo oviral uresničitev predvidenih (političnih) ciljev. S tega vidika
je kritična presoja evropskih ali katerih koli drugih smernic ali priporočil
ključnega pomena.
Literatura
Bennett, John. »Democracy and Autonomy Get an Early Start.« Children in
Europe 5, št. 9 (2005): 2-3.
Conselleria de Educación, Investigación in Cultura y Deporte. »ORDEN
21/2019, de 30 de abril, de la Conselleria de Educación, Investigación, Cul-
tura y Deporte, por la cual se regula la organización y el funcionamien-
to de las escuelas infantiles de primer ciclo de titularidad pública (Child
education staff in the first cycle (0-3 years old); regional, Comunidad Va-
lenciana)« [ORDER 21/2019, of 30 April, of the Regional Ministry of Edu-
cation, Research, Culture and Sport, which regulates the organisation
and operation of publicly owned first cycle nursery schools]. Diari Oficial
de la Generalitat Valenciana, št. 8542, 2019. https://dogv.gva.es/es/eli/es-
-vc/o/2019/04/30/21/dof/vci-spa/pdf.
Decreto Legislativo n. 65. [Zakonodajni odlok št. 65]. »Istituzione del Sistema In-
tegrato di Educazione e di Istruzione dalla Nascita sino a Sei Anni« [Esta-
blishment of the Integrated Education and Training System from Birth to
147