Page 140 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Digitalizacija vzgoje in izobraževanja – priložnosti in pasti. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2023. Digitalna knjižnica, Dissertationes 46
P. 140
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: digitalizacija vzgoje in izobr aževanja ...

Na evropski ravni večina držav zagotavlja institucionalno PVV v dveh
ločenih ureditvah glede na starost; v skoraj eni tretjini držav sta PVV zago-
tovljena v enoviti ureditvi, medtem ko v več državah hkrati obstajajo eno-
viti in ločeni sistemi (Evropska komisija/EACEA/Eurydice, 2019). V tem
smislu so v sodelujočih državah vidne razlike, ki obstajajo po Evropi.

3.2 Kategorije strokovnih delavcev v PVV in minimalna zahtevana
stopnja izobrazbe

Kot smo že omenili, delajo v PVV z otroki v skupini v vsakodnevnem red­
nem stiku t. i. jedrni delavci in pomočniki. V Tabeli 10 je prikazano, kako
sta za jedrne strokovne delavce v prevladujočih ureditvah (iz Tabele 9) do-
ločena minimalna zahtevana stopnja izobrazbe ter naziv.

Tabela 10: Zahtevana minimalna stopnja izobrazbe in naziv za jedrne strokovne delavce
v prevladujočih institucionalnih ureditvah (na podlagi podatkov iz vprašalnika in Evropske
komisije/EACEA/Eurydica, 2019), z zapisom v nacionalnem jeziku in s slovenskim
prevodom

  Ločena oziroma enovita ureditev

0–3 let 3–6 let

Slo ISCED 6 - diplomiran_a vzgojitelj_ica predšolskih otrok

Šve X¹ ISCED 6 - Grado en Maestro
de Educación Infantil
ISCED 5 - Técnico Superior
en Educación Infantil (učitelj_ica v predšolski vzgoji)

Špa3 (višji tehnik_ica v predšolski vzgoji)

ISCED 6 - Grado en Maestro de Educación Infantil
(učitelj_ica v predšolski vzgoji)

Cip ISCED 6 - Nipiagogos
(vzgojitelj_ica)

ISCED 6² - ISCED 7 -
Ita  Educatore Professionale Maestra
(učitelj_ica)
(vzgojitelj_ica)

Opombe: Slo – Slovenija, Šve – Švedska, Špa – Španija, Cip – Ciper, Ita – Italija. ¹ = V
skladu s švedskim Zakonom o izobraževanju (Skollag, 2010, poglavje 2, 13. člen) lahko delo
vzgojitelja opravlja le osebje z ustrezno izobrazbo (ISCED 6), za ostale jedrne (strokovne)
delavce pa zakon določa, da je potrebno »zadostno znanje ali izkušnje za spodbujanje
otrokovega razvoja in učenja« (poglavje 2, 14. člen). Leta 2017 je imelo v vrtcih 40,1 % osebja
pridobljeno diplomo prve stopnje z nazivom »vzgojitelj«, 19,5 % jih je imelo srednješolsko
izobrazbo za opravljanje vzgojiteljskega poklica, 29,6 % osebja pa ni imelo izobrazbe za
delo z otroki (nacionalna statistika agencije Skolverket, glej Evropska komisija/EACEA/

140
   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145