Page 67 - Klaudija Šterman Ivančič in Urška Štremfel • Globalne kompetence slovenskih učencev in učenk: konceptualni in empirični vpogledi. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2023. Digitalna knjižnica, Dissertationes 45
P. 67
Empirični del

Metoda

Vzorec

Za namene raziskave smo uporabili podatke raziskave PISA (2018), v kate-

ro so bili v Sloveniji vključeni učenci in učenke, stari od 15 let in tri mesece
do 16 let in dva meseca, ne glede na izobraževalni program, ki ga obiskuje-
jo. Vzorčenje je v raziskavi PISA večstopenjsko in stratificirano, zaradi za-
gotavljanja reprezentativnosti vzorca po izobraževalnih programih pa so v
Sloveniji v vzorec zajeti vsi srednješolski izobraževalni programi in nekaj
naključno izbranih osnovnih šol ter institucij za izobraževanje odraslih.
Načeloma velja, da znotraj določenega izobraževalnega programa s sezna-
ma vseh 15-letnikov naključno izberemo vzorec 30 učencev in učenk, ki so
nato vključeni v raziskavo. Sodelovanje v raziskavi je anonimno.

V raziskavi PISA (2018) so sodelovali 6401 učenec in učenka. Ker
15-letniki, ki obiskujejo programe nižjega poklicnega izobraževanja, v ra-
ziskavi PISA izpolnjujejo krajši vprašalnik, zanje nimamo vseh podatkov,
ki smo jih potrebovali v analizah. Iz tega razloga so bili ti iz vzorca preli-
minarno izločeni, izločeni pa so bili tudi učenci in učenke, ki obiskujejo
osnovno šolo, saj zanje zaradi načina vzorčenja v raziskavi PISA ni na vol-
jo reprezentativnega vzorca. Končni vzorec, obravnavan v tej študiji, tako

67
   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72