Page 23 - Klaudija Šterman Ivančič in Urška Štremfel • Globalne kompetence slovenskih učencev in učenk: konceptualni in empirični vpogledi. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2023. Digitalna knjižnica, Dissertationes 45
P. 23
(Javno)politični okvir razvoja globalnih kompetenc
v izobraževanju

Mednarodna raven

Na področju razvoja globalnih kompetenc je pomembna vloga več med-

narodnih organizacij, institucij in združenj, ki so razvoj globalnega izobra-
ževanja po svetu podprli tudi z različnimi (javno)političnimi dokumenti in
iniciativami. V nadaljevanju izpostavljamo ključne izmed njih.

Organizacija združenih narodov
Splošna deklaracija človekovih pravic (1948) je poudarila, da »priznanje pri-
rojenega dostojanstva ter enakih in neodtujljivih pravic vseh članov člo-
veške družine pomeni temelj svobode, pravičnosti in miru v svetu«, ter iz-
postavila pomen vzgoje in izobraževanja pri spodbujanju teh pravic, zaradi
česar jo nekateri uvrščajo med pomembne zametke globalnega izobraže-
vanja.

Z Milenijsko deklaracijo (2000) so se svetovni voditelji leta 2000 za-
vezali, da si bodo s skupnimi močmi prizadevali za globalni razvoj, in s
tem namenom sprejeli t. i. razvojne cilje tisočletja (angl. millennium deve-
lopment goals). Večina izmed osmih ciljev (izkoreniniti skrajno revščino
in lakoto, doseči univerzalno osnovnošolsko izobrazbo, zagotoviti enakost
med spoloma in opolnomočiti ženske, zmanjšati smrtnost otrok, izboljša-
ti zdravje mater, boriti se proti virusu HIV/AIDS-u, malariji in drugim bo-
leznim, zagotoviti okoljsko trajnost, vzpostaviti globalno partnerstvo za

23
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28