Page 20 - Klaudija Šterman Ivančič in Urška Štremfel • Globalne kompetence slovenskih učencev in učenk: konceptualni in empirični vpogledi. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2023. Digitalna knjižnica, Dissertationes 45
P. 20
obalne kompetence slovenskih učencev in učenk: konceptualni in empirični vpogledi

izobraževalni program, status priseljencev, SES, dosežke pri pre-
izkusu v raziskavi PISA)?
– Ali je občutek pripadnosti šoli značilen napovednik globalnih
kompetenc slovenskih učencev in učenk?
– Ali ocene lastnih globalnih kompetenc značilno napoveduje-
jo dosežke pri preizkusu iz branja, matematike in naravoslovja v
raziskavi PISA?
– Kako so v Sloveniji povezana različna področja globalnih kom-
petenc? Ali je zaznano zavedanje o globalnih vprašanjih znači-
len napovednik odzivnosti na globalna vprašanja, zaznane samo-
učinkovitosti pri pojasnjevanju globalnih vprašanj in odnosa do
priseljencev?
– Kako razumeti rezultate raziskave PISA (2018) ob upoštevanju
teoretičnega okvira, slovenskega (javno)političnega konteksta in
OECD-jevega okvira ocenjevanja globalnih kompetenc?
– Kakšne so implikacije za nadaljnji razvoj globalnih kompetenc
učencev v Sloveniji?
Analitični model preučevanja

Slika 1: Analitični model preučevanja
Vir: lastna zasnova.
Na podlagi poglobljenega pregleda teoretskih razprav na področju razvo-
ja globalnih kompetenc smo oblikovali analitični okvir preučevanja, ki mu
sledita tudi vsebina konceptualnega in struktura empiričnega dela mono-

20
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25