Page 37 - Kozina, Ana, Tina Pivec, Ana Mlekuž, Urška Štremfel, Janja Žmavc, Katja Košir, Ajda Mlakar, Martina Zakšek. 2022. Pozitivni razvoj mladih v Sloveniji: razvojne poti v kontekstu migracij. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Documenta 22.
P. 37
37

Slika 3: Model 2.1.

membno napoveduje več nasilja, viktimizacije, spletnega nasilja, spletne vik-
timizacije, več anksioznosti in več prispevanja. Višja poročana povezanost po-
membno napoveduje manj nasilja, viktimizacije, spletnega nasilja in spletne
viktimizacije. Z manj negativnimi izidi se povezuje manj poročane kompeten-
tnosti in manj poročane skrbi ter več poročanih samozavesti, karakterja in po-
vezanosti. Z več prispevanja se povezuje več poročanih karakterja, skrbi in
kompetentnosti ter manj poročane samozavesti.

Zanimivo je slika nekoliko drugačna, ko vse kazalnike pozitivnega razvo-
ja mladih združimo v skupno celoto, v en skupni kazalnik pozitivnega razvoja.
Skupni kazalnik pozitivnega razvoja mladih pomembno napovedujeta pod-
pora in opolnomočenje od zunanjih virov ter zavezanost učenju in pozitivna
identiteta od notranjih virov. Bolj podprti in opolnomočeni kot se čutijo mladi,
bolj prisoten je pozitivni razvoj mladih. Nižja kot je zavezanost učenju ter bolj
kot je pozitivna identiteta, bolj prisoten je pozitivni razvoj mladih. Dalje visok
pozitivni razvoj mladih pomembno napoveduje manj anksioznosti in viktimi-
zacije ter več prispevanja.

Sicer naši podatki dajejo prednost analizam posameznih kazalnikov, ka-
terih ločevanje je smiselno zaradi njihove različnosti tudi s teoretskega vidi-

pyd-si model
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42