Page 38 - Kozina, Ana, Tina Pivec, Ana Mlekuž, Urška Štremfel, Janja Žmavc, Katja Košir, Ajda Mlakar, Martina Zakšek. 2022. Pozitivni razvoj mladih v Sloveniji: razvojne poti v kontekstu migracij. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Documenta 22.
P. 38
Slika 4: Model 3.1.
ka, nam skupni kazalnik pozitivni razvoj mladih lahko ponudi zelo grobo oce-
no o pomenu podpore, opolnomočenja, pozitivnih vrednot za pozitivni razvoj
mladih ter opozori na povezanost manjše zavezanosti učenju z bolj pozitiv-
nim razvojem mladih. Ko analiziramo poti od skupnega kazalnika pozitivne-
ga razvoja mladih do tveganih vedenj in prispevanja, vidimo, da je ta pomem-
ben predvsem kot napovednik nižje viktimizacije in nižje anksioznosti ter več
prispevanja.
Tretji model kazalnike združi v dva sklopa, prvi zajema socialno-emoci-
onalne kazalnike (skrb, karakter, povezanost) in drugi kazalnike, povezane z
učinkovitostjo (kompetentnost, samozavest). Socialno-emocionalni del kazal-
nikov pozitivnega razvoja mladih od zunanjih virov pomembno napove pod-
pora, od notranjih pa pozitivne vrednote in socialne spretnosti. Višji kot so viri,
nižji so socialno-emocionalni kazalniki. Kazalnika, vezana na učinkovitost, po-
membno pozitivno napovedujejo podpora, opolnomočenje, pozitivna identi-
teta in pozitivne vrednote in pomembno negativno zavezanost učenju. Dalje
socialno-emocionalni kazalniki napovedujejo več anksioznosti in prispevanja
ter manj nasilja, spletnega nasilja in viktimizacije. Kazalnika, vezana na učinko-
vitost, pa nadalje pomembno napovedujeta več nasilja in več prispevanja pa
tudi manj anksioznosti in viktimizacije.
pozitivni razvoj mladih v sloveniji: razvojne poti v kontekstu migracij
ka, nam skupni kazalnik pozitivni razvoj mladih lahko ponudi zelo grobo oce-
no o pomenu podpore, opolnomočenja, pozitivnih vrednot za pozitivni razvoj
mladih ter opozori na povezanost manjše zavezanosti učenju z bolj pozitiv-
nim razvojem mladih. Ko analiziramo poti od skupnega kazalnika pozitivne-
ga razvoja mladih do tveganih vedenj in prispevanja, vidimo, da je ta pomem-
ben predvsem kot napovednik nižje viktimizacije in nižje anksioznosti ter več
prispevanja.
Tretji model kazalnike združi v dva sklopa, prvi zajema socialno-emoci-
onalne kazalnike (skrb, karakter, povezanost) in drugi kazalnike, povezane z
učinkovitostjo (kompetentnost, samozavest). Socialno-emocionalni del kazal-
nikov pozitivnega razvoja mladih od zunanjih virov pomembno napove pod-
pora, od notranjih pa pozitivne vrednote in socialne spretnosti. Višji kot so viri,
nižji so socialno-emocionalni kazalniki. Kazalnika, vezana na učinkovitost, po-
membno pozitivno napovedujejo podpora, opolnomočenje, pozitivna identi-
teta in pozitivne vrednote in pomembno negativno zavezanost učenju. Dalje
socialno-emocionalni kazalniki napovedujejo več anksioznosti in prispevanja
ter manj nasilja, spletnega nasilja in viktimizacije. Kazalnika, vezana na učinko-
vitost, pa nadalje pomembno napovedujeta več nasilja in več prispevanja pa
tudi manj anksioznosti in viktimizacije.
pozitivni razvoj mladih v sloveniji: razvojne poti v kontekstu migracij