Page 356 - Kozina, Ana, Tina Pivec, Ana Mlekuž, Urška Štremfel, Janja Žmavc, Katja Košir, Ajda Mlakar, Martina Zakšek. 2022. Pozitivni razvoj mladih v Sloveniji: razvojne poti v kontekstu migracij. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Documenta 22.
P. 356
1 Razvojni viri, kazalniki pozitivnega razvoja, nasilno
vedenje in viktimizacija, druge mere (empatija, anksioznost,
čuječnost, prispevanje, pripadnost, različnost)

Prvo merjenje

Tabela 424: Povprečja in standardna deviacija za vprašalnik o razvojnih
virih, kazalnike pozitivnega razvoja, vprašalnik medvrstniških odnosov:
nasilno vedenje in viktimizacija in vprašalnik empatije, čuječnosti,
lestvice anksioznosti, pripadnosti, različnosti in prispevanja glede na
število jezikov, ki jih govorijo doma v prvem merjenju

En jezik Dva jezika Trije jeziki En jezik Dva jezika Trije jeziki

M SD M SD M SD M SD M SD M SD

Podpora 3,12 0,54 3,11 0,52 3,09 0,62 Viktimizacija 1,33 0,63 1,33 0,56 1,29 0,44

Opolnomočenje 3,42 0,46 3,37 0,45 3,57 0,37 Telesna viktimizacija 1,19 0,56 1,20 0,57 1,10 0,24

Meje in pričakovanja 3,12 0,46 3,12 0,43 3,22 0,46 Besedna viktimizacija 1,51 0,85 1,50 0,75 1,56 0,83
356

Konstruktivna raba časa 2,58 0,57 2,61 0,58 2,63 0,43 Odnosna viktimizacija 1,29 0,68 1,29 0,58 1,20 0,37

Zavezanost učenju 3,05 0,47 3,05 0,44 3,04 0,35 Spletno nasilje 1,21 0,51 1,19 0,37 1,31 0,63

Pozitivne vrednote 3,21 0,42 3,19 0,41 3,27 0,30 Spletna viktimizacija 1,13 0,47 1,13 0,41 1,19 0,35

Socialne spretnosti 3,13 0,46 3,13 0,46 3,15 0,37 Empatična skrb 3,60 0,64 3,63 0,69 3,81 0,59

Pozitivna identiteta 2,99 0,60 2,96 0,57 2,90 0,71 Zavzemanje perspektive 3,27 0,61 3,27 0,60 3,28 0,47

Kompetentnost 3,43 0,68 3,42 0,65 3,51 0,57 Anksioznost 2,76 0,82 2,78 0,75 2,68 0,77

Samozavest 3,57 0,92 3,54 0,88 3,46 0,98 COVID-19 anksioznost 2,99 0,96 2,94 0,96 2,95 0,88

Karakter 3,87 0,56 3,86 0,51 3,95 0,43 Čustva 2,52 0,90 2,56 0,83 2,44 0,84

Skrb 4,01 0,76 4,03 0,77 4,28 0,66 Skrbi 3,29 0,94 3,30 0,96 3,32 0,91

Povezanost 3,76 0,64 3,70 0,65 3,93 0,69 Odločanje 2,88 0,97 2,83 0,90 2,70 0,99

Nasilno vedenje 1,34 0,59 1,30 0,48 1,35 0,43 Pripadnost 3,13 0,53 3,11 0,52 3,18 0,57

Telesno nasilje 1,24 0,61 1,19 0,49 1,21 0,42 Čuječnost 3,87 0,97 3,85 0,94 3,70 1,03

Besedno nasilje 1,54 0,78 1,52 0,74 1,64 0,81 Različnost 3,50 0,93 3,50 0,88 4,07 0,67

Odnosno nasilje 1,24 0,56 1,20 0,42 1,19 0,36 Prispevanje 2,56 0,66 2,58 0,68 2,61 0,53

Ker se večina spremenljivk ni porazdeljevala normalno, razen čuječnosti, smo
izvedle Kruskal-Wallisov test in ugotovile, da statistično pomembne razlike
obstajajo le pri spremenljivki različnost (χ2(2) = 7,27; p = 0,026), medtem ko so
vse ostale nepomembne (vsi p > 0,063). Za ugotavljanje razlik med skupinami
smo nadalje izvedle še parne primerjave s pomočjo Mann-Whitneyjevega te-
sta in za večjo statistično pravilnost prilagodile vrednost pomembnosti (0,05/3
= 0,016). Ugotovile smo, da se statistično pomembno razlikujejo skupine, ki

pozitivni razvoj mladih v sloveniji: razvojne poti v kontekstu migracij
   351   352   353   354   355   356   357   358   359   360   361