Page 354 - Kozina, Ana, Tina Pivec, Ana Mlekuž, Urška Štremfel, Janja Žmavc, Katja Košir, Ajda Mlakar, Martina Zakšek. 2022. Pozitivni razvoj mladih v Sloveniji: razvojne poti v kontekstu migracij. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Documenta 22.
P. 354
Empatična skrb (χ2(5) = 14,47; p = 0,013): govori en tuj jezik in govori tri tuje jezi-
ke (Z = –2,96; p = 0,003), pri čemer o več empatični skrbi poročajo osebe, kate-
rih očetje govorijo en tuj jezik; vsi ostali p > 0,008.

Čustva (χ2(5) = 11,11; p = 0,049): ne govori nobenega tujega jezika in govo-
ri tri tuje jezike (Z = –2,99; p = 0,003), pri čemer imajo višje povprečje udeležen-
ci_ke, katerih očetje ne govorijo nobenega tujega jezika; vsi ostali p > 0,010.

Skrbi (χ2(5) = 22,46; p < 0,001): ne govori nobenega tujega jezika in govo-
ri tri tuje jezike (Z = –3,56; p < 0,001), govori en tuj jezik in govori tri tuje jezike
(Z = –3,77; p < 0,001); vsi ostali p > 0,016. O največ skrbi poročajo tisti_e, katerih
očetje ne govorijo nobenega tujega jezika, sledijo tisti_e, ki govorijo en tuj je-
zik, in nazadnje tisti_e, ki govorijo tri tuje jezike.

Pripadnost (χ2(5) = 14,89; p = 0,011): ne govori nobenega tujega jezika in
govori en tuj jezik (Z = –3,62; p < 0,001), pri čemer več pripadnosti občutijo po-
samezniki_ce, katerih očetje ne govorijo nobenega tujega jezika; vsi ostali p >
0,008.

ANOVA za anksioznost in čuječnost:

354 Za obe normalno porazdeljeni spremenljivki smo izvedle enosmerno ANOVO,
pri čemer so bile variance homogene pri obeh (p > 0,197); parametričen test

je pokazal, da med skupinami pri skupni meri čuječnost (F(5) = 1,05; p = 0,385)

ni statistično pomembnih razlik, medtem ko so pri anksioznosti (F(5) = 3,32;

p = 0,005) razlike pomembne, vendar se zaradi prilagojene meje za beta na-

pako (0,05/15 = 0,003) nobena parna primerjava ni izkazala za statistično po-

membno (p > 0,010).

Četrto merjenje

Tabela 422: Povprečja in standardna deviacija za vprašalnik empatije,
čuječnosti in lestvice anksioznosti glede na število govorjenih tujih
jezikov očeta v četrtem merjenju

Noben tuj jezik En tuj jezik Dva tuja jezika Tri tuje jezike Štiri tuje jezike Pet tujih jezikov

M SD M SD M SD M SD M SD M SD

Empatična skrb 3,61 0,77 3,56 0,62 3,55 0,62 3,59 0,70 3,48 0,76 3,56 0,56

Zavzemanje perspektive 3,40 0,64 3,39 0,63 3,43 0,61 3,43 0,67 3,37 0,58 3,27 0,37

Anksioznost 2,20 0,66 2,25 0,66 2,26 0,64 2,24 0,61 2,26 0,59 2,61 0,53

COVID-19 anksioznost 2,61 1,01 2,56 0,98 2,47 0,88 2,48 0,89 2,48 0,91 3,08 1,01

Čustva 2,51 0,92 2,56 0,93 2,60 0,91 2,57 0,90 2,61 0,82 3,06 0,91

Skrbi 3,14 1,02 3,21 0,96 3,18 0,93 3,16 0,89 3,17 0,89 3,69 0,78

pozitivni razvoj mladih v sloveniji: razvojne poti v kontekstu migracij
   349   350   351   352   353   354   355   356   357   358   359