Page 194 - Kozina, Ana, Tina Pivec, Ana Mlekuž, Urška Štremfel, Janja Žmavc, Katja Košir, Ajda Mlakar, Martina Zakšek. 2022. Pozitivni razvoj mladih v Sloveniji: razvojne poti v kontekstu migracij. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Documenta 22.
P. 194
11.1 Razvojni viri

Prvo merjenje

Tabela 201: Povprečja in standardna deviacija za vprašalnik o profilu
razvojnih virov glede na materino izobrazbo v prvem merjenju

Visokošol- Višješolska Srednja Srednja Osnovna Nedokonča- Ne vem Nimam
ska izobrazba šola šola šola na osnovna mame (ali
skrbnice)
izobrazba (4 leta) (2–3 leta) šola

M SD M SD M SD M SD M SD M SD M SD M SD

Podpora 3,14 0,54 3,10 0,55 3,12 0,52 3,16 0,54 3,06 0,57 2,76 0,66 3,08 0,58 2,77 0,69

Opolnomočenje 3,48 0,41 3,36 0,49 3,41 0,46 3,42 0,44 3,39 0,55 3,17 0,17 3,33 0,50 3,03 0,38

Zunanji Meje in 3,12 0,45 3,11 0,44 3,13 0,45 3,20 0,45 3,12 0,52 2,96 0,55 3,07 0,50 2,98 0,33
viri pričakovanja

Konstruktivna ra- 2,69 0,54 2,58 0,54 2,54 0,55 2,60 0,63 2,48 0,63 2,00 0,92 2,44 0,61 2,44 0,62
ba časa

194 Zavezanost 3,10 0,46 3,05 0,44 3,03 0,43 3,03 0,49 3,11 0,61 2,76 0,54 2,91 0,52 2,86 0,43
učenju

Notranji Pozitivne 3,22 0,40 3,21 0,39 3,21 0,39 3,26 0,43 3,22 0,54 3,26 0,27 3,10 0,47 3,14 0,25
viri vrednote 3,14 0,46 3,13 0,42 3,13 0,46 3,19 0,44 3,15 0,57 3,08 0,52 3,05 0,50 2,53 0,46

Socialne
spretnosti

Pozitivna 3,01 0,60 2,95 0,60 2,99 0,57 3,08 0,61 2,99 0,72 2,62 1,15 2,92 0,63 2,74 0,72
identiteta

Opolnomočenje (χ2(4) = 12,78; p = 0,012): visokošolska izobrazba in višješolska
izobrazba (Z = –3,41; p = 0,001), pri čemer več podpore občutijo tisti_e, katerih
mame imajo visokošolsko izobrazbo; vsi ostali p > 0,029.

Konstruktivna raba časa (χ2(4) = 22,12; p < 0,001): visokošolska izobrazba in
višješolska izobrazba (Z = –2,78; p = 0,005), pri čemer višje povprečje dosega-
jo udeleženci_ke, katerih mame so pridobile visokošolsko izobrazbo; visoko-
šolska izobrazba in 4-letna srednja šola (Z = –4,37; p < 0,001), pri čemer višjo
aritmetično sredino pri omenjeni spremenljivki dosegajo posamezniki_ce, ka-
terih mame imajo dokončano visokošolsko izobrazbo; vsi ostali p > 0,021.

Zavezanost učenju (χ2(4) = 17,46; p = 0,002): visokošolska izobrazba in 4-le-
tna srednja šola (Z = –3,76; p < 0,001), pri čemer višjo aritmetično sredino pri
omenjeni spremenljivki dosegajo posamezniki_ce, katerih mame imajo do-
končano visokošolsko izobrazbo; vsi ostali p > 0,021.

pozitivni razvoj mladih v sloveniji: razvojne poti v kontekstu migracij
   189   190   191   192   193   194   195   196   197   198   199