Page 95 - Karmen Pižorn, Alja Lipavic Oštir in Janja Žmavc, ur. • Obrazi več-/raznojezičnosti. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Dissertationes 44
P. 95
mreža za promocijo večjezičnosti kot sistemska rešitev ...
nutnega vodstva ustanov. Prav tako je za uresničevanje načel večjezičnos-
ti potrebno imeti začrtane smernice, kazalnike kakovosti in imeti izdelano
strategijo razvoja. Za te naloge in zadolžitve v Mreži bodo poskrbeli uprav-
ni organi, ki jih sestavljajo programski svet, nacionalni koordinator mreže,
delovne skupine in koordinatorji VIZ. Tu je posebej pomembno, da drža-
va oziroma pristojna ministrstva uvidijo smisel in možnosti za spodbuja-
nje večjezičnosti v praksi in zagotovijo predstavnike v programskem svetu
in predvsem, da se poišče možnost za nosilca Mreže v okviru bodisi obsto-
ječih organizacij bodisi se ustanovi telo, ki bo potencialnim kandidatom
predstavljalo verodostojnega sogovornika. Dobri praksi, ki že vrsto let us-
pešno uresničujeta svoja načela, sta zlasti Program Ekošola3 in Unescova
Slovenska mreža ASPnet4. Brez sodelovanja ministrstev, pripoznanja po-
mena Mreže za promocijo večjezičnosti in konkretnih ukrepov bodo vsa
prizadevanja za uresničevanje načel večjezičnosti ostala po vsej verjetnosti
le eden izmed številnih napisanih predlogov, ki nastanejo v okviru projek-
tov, v življenju pa ne najdejo mesta.
5. Zaključek
V članku smo prikazali, v katere ključne jezikovnonačrtovalske doku-
mente v Sloveniji je vključeno razvijanje večjezičnosti in raznojezičnosti in
kakšni ukrepi za uresničevanje le-teh so predvideni. Da bi večjezičnost v
širšem izobraževalnem prostoru tudi dejansko zaživela in se s sistemsko
podporo uspešno razvijala, smo oblikovali model za razvijanje večjezičnos-
ti v izobraževalnih ustanovah, s katerim bi dosegli, da vzgojno izobraževal-
ne ustanove sistematično razvijajo in spodbujajo večjezičnost vseh delež-
nikov. Pravilnik Mreže za spodbujanje večjezičnosti in Kontrolni seznam
za sprejem ustanov v Mrežo smo v šolskem letu 2020/21 pilotirali na manj-
šem vzorcu šol zahodne regije projekta JeŠt. Namen pilotiranja je pripra-
viti in oblikovati končno verzijo besedila Pravilnika in potencialnim usta-
novam uporabnicam prijazne obrazce, s katerimi bi pristopile v Mrežo. V
letu 2021/2022, ki je zadnje leto izvajanja projekta JeŠT, načrtujemo, da bi
Mreža za spodbujanje večjezičnosti zaživela tudi med drugimi vzgojno iz-
obraževalnimi ustanovami, vključenimi v projekt. Po koncu projekta si že-
limo pridobiti čim več ustanov, ki bi se pridružile Mreži in večjezičnost ter
raznojezičnost sistematično razvijale v praksi.
3 https://ekosola.si/ (Dostop: 9. 4. 2021)
4 https://www.aspnet.si/ (Dostop: 9. 4. 2021)
95
nutnega vodstva ustanov. Prav tako je za uresničevanje načel večjezičnos-
ti potrebno imeti začrtane smernice, kazalnike kakovosti in imeti izdelano
strategijo razvoja. Za te naloge in zadolžitve v Mreži bodo poskrbeli uprav-
ni organi, ki jih sestavljajo programski svet, nacionalni koordinator mreže,
delovne skupine in koordinatorji VIZ. Tu je posebej pomembno, da drža-
va oziroma pristojna ministrstva uvidijo smisel in možnosti za spodbuja-
nje večjezičnosti v praksi in zagotovijo predstavnike v programskem svetu
in predvsem, da se poišče možnost za nosilca Mreže v okviru bodisi obsto-
ječih organizacij bodisi se ustanovi telo, ki bo potencialnim kandidatom
predstavljalo verodostojnega sogovornika. Dobri praksi, ki že vrsto let us-
pešno uresničujeta svoja načela, sta zlasti Program Ekošola3 in Unescova
Slovenska mreža ASPnet4. Brez sodelovanja ministrstev, pripoznanja po-
mena Mreže za promocijo večjezičnosti in konkretnih ukrepov bodo vsa
prizadevanja za uresničevanje načel večjezičnosti ostala po vsej verjetnosti
le eden izmed številnih napisanih predlogov, ki nastanejo v okviru projek-
tov, v življenju pa ne najdejo mesta.
5. Zaključek
V članku smo prikazali, v katere ključne jezikovnonačrtovalske doku-
mente v Sloveniji je vključeno razvijanje večjezičnosti in raznojezičnosti in
kakšni ukrepi za uresničevanje le-teh so predvideni. Da bi večjezičnost v
širšem izobraževalnem prostoru tudi dejansko zaživela in se s sistemsko
podporo uspešno razvijala, smo oblikovali model za razvijanje večjezičnos-
ti v izobraževalnih ustanovah, s katerim bi dosegli, da vzgojno izobraževal-
ne ustanove sistematično razvijajo in spodbujajo večjezičnost vseh delež-
nikov. Pravilnik Mreže za spodbujanje večjezičnosti in Kontrolni seznam
za sprejem ustanov v Mrežo smo v šolskem letu 2020/21 pilotirali na manj-
šem vzorcu šol zahodne regije projekta JeŠt. Namen pilotiranja je pripra-
viti in oblikovati končno verzijo besedila Pravilnika in potencialnim usta-
novam uporabnicam prijazne obrazce, s katerimi bi pristopile v Mrežo. V
letu 2021/2022, ki je zadnje leto izvajanja projekta JeŠT, načrtujemo, da bi
Mreža za spodbujanje večjezičnosti zaživela tudi med drugimi vzgojno iz-
obraževalnimi ustanovami, vključenimi v projekt. Po koncu projekta si že-
limo pridobiti čim več ustanov, ki bi se pridružile Mreži in večjezičnost ter
raznojezičnost sistematično razvijale v praksi.
3 https://ekosola.si/ (Dostop: 9. 4. 2021)
4 https://www.aspnet.si/ (Dostop: 9. 4. 2021)
95