Page 35 - Karmen Pižorn, Alja Lipavic Oštir in Janja Žmavc, ur. • Obrazi več-/raznojezičnosti. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Dissertationes 44
P. 35
https://w w w.doi.org/10.32320/978-961-270-345-5.35-62
Kako pomembno je učiteljem znanje jezikov?
Raziskava stališč učiteljev do njihovega prvega
jezika in do tujih jezikov
How important is language knowledge
to teachers? A research on teachers‘ perspective
towards their first language
and foreign languages
Katarina Tibaut, Karina Soršak Kukovec, Alja Lipavic Oštir
Filozofska fakulteta, Univerza v Mariboru
Povzetek
V prispevku skušamo ugotoviti, kakšen je odnos učiteljev iz projekta Je-
ziki štejejo do njihovega prvega jezika in do tujih jezikov. V okviru tega
projekta so učitelji (n = 452) izpolnjevali anketni vprašalnik, s pomočjo
katerega smo pridobili podatke o implikaciji jezikov v njihovem vsak-
danjiku. Temeljni element anketnega vprašalnika predstavljajo trditve,
ki se nanašajo na različne jezike in učenje jezikov, učitelji pa so mora-
li določiti, v kolikšni meri se strinjajo z njimi. Strinjanje s posameznimi
trditvami so učitelji izražali v 5-stopenjski lestvici. Pridobljene podat-
ke smo analizirali s pomočjo statističnega paketa SPSS. Za namen ana-
lize smo izbrane trditve razvrstili v sedem kategorij: (1) splošna stališča
do zgodnjega učenja, (2) pomen obvladovanja slovenščine, (3) vrednost
znanja tujih jezikov za poklic, kariero in osebnostni razvoj, (4) jezik in
kultura, (5) potek usvajanja jezika, (6) jezik in emocije ter (7) šolska po-
litika. Zanimalo nas je, ali v posameznih kategorijah trditev obstajajo
statistične razlike med učitelji tujih jezikov in učiteljih drugih oz. neje-
zikovnih predmetov. Obstoj statistično značilnih razlik smo prav tako
preverjali med učitelji, ki prebivajo v vzhodni oziroma zahodni kohe-
zijski regiji.
Ključne besede: (tuji) jezik(i), učitelj(i), znanje jezikov, učenje jezikov,
šola
35
Kako pomembno je učiteljem znanje jezikov?
Raziskava stališč učiteljev do njihovega prvega
jezika in do tujih jezikov
How important is language knowledge
to teachers? A research on teachers‘ perspective
towards their first language
and foreign languages
Katarina Tibaut, Karina Soršak Kukovec, Alja Lipavic Oštir
Filozofska fakulteta, Univerza v Mariboru
Povzetek
V prispevku skušamo ugotoviti, kakšen je odnos učiteljev iz projekta Je-
ziki štejejo do njihovega prvega jezika in do tujih jezikov. V okviru tega
projekta so učitelji (n = 452) izpolnjevali anketni vprašalnik, s pomočjo
katerega smo pridobili podatke o implikaciji jezikov v njihovem vsak-
danjiku. Temeljni element anketnega vprašalnika predstavljajo trditve,
ki se nanašajo na različne jezike in učenje jezikov, učitelji pa so mora-
li določiti, v kolikšni meri se strinjajo z njimi. Strinjanje s posameznimi
trditvami so učitelji izražali v 5-stopenjski lestvici. Pridobljene podat-
ke smo analizirali s pomočjo statističnega paketa SPSS. Za namen ana-
lize smo izbrane trditve razvrstili v sedem kategorij: (1) splošna stališča
do zgodnjega učenja, (2) pomen obvladovanja slovenščine, (3) vrednost
znanja tujih jezikov za poklic, kariero in osebnostni razvoj, (4) jezik in
kultura, (5) potek usvajanja jezika, (6) jezik in emocije ter (7) šolska po-
litika. Zanimalo nas je, ali v posameznih kategorijah trditev obstajajo
statistične razlike med učitelji tujih jezikov in učiteljih drugih oz. neje-
zikovnih predmetov. Obstoj statistično značilnih razlik smo prav tako
preverjali med učitelji, ki prebivajo v vzhodni oziroma zahodni kohe-
zijski regiji.
Ključne besede: (tuji) jezik(i), učitelj(i), znanje jezikov, učenje jezikov,
šola
35