Page 178 - Karmen Pižorn, Alja Lipavic Oštir in Janja Žmavc, ur. • Obrazi več-/raznojezičnosti. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Dissertationes 44
P. 178
mi, saj sicer lahko veliko okoljskih pojavov pripelje do katastrof, če pos-
ledic takih pojavov ne razumemo.
B/ problemsko orientiran kontekst
BAPSAS tim je bil uspešen. Vsak teden proizvede enake količine čistega in
motnega jabolčnega soka. Ves sok je takoj prodan. Že po prvem tednu je tim
dobil naročilo za 100 l čistega jabolčnega soka. Nato so se naročila za čisti
jabolčni sok vsak teden podvojila. Po petih tednih je tim dosegel maksimal-
no količino čistega jabolčnega soka, ki jo je lahko še proizvedel. V prvem
tednu je tim dobil tudi naročilo za 200 l motnega jabolčnega soka. Tudi ta
količina se je vsak teden podvojila. Po koliko tednih je bila dosežena maksi-
malna količina motnega jabolčnega soka, ki jo tim lahko še producira? Če
bi tim imel neomejene možnosti produkcije soka, bi lahko sprejemal vedno
večja naročila. Bi bili člani tima še živi, če bi naročilo soka bilo večje, kot je
količina celotne vode na Zemlji?
C/ didaktični nasveti
Odgovor na vprašanje o tednih in maksimalni količini motnega soka, ki ga
BAPSAS še lahko proizvede, če je začetno naročilo 2001, se glasi štiri tedne.
Nalogo lahko rešimo tako, da najprej o njej razmislimo in pri tem opazuje-
mo podatke o povpraševanju po čistem jabolčnem soku v drugem tednu. V
drugem tednu znaša povpraševanje po čistem jabolčnem soku 200 l in do
petega tedna je dosežen maksimum. Odgovor na drugo vprašanje preds-
tavimo na sliki in odgovor znaša približno 62 dni. Število 300 predstavlja
skupno povpraševanje na začetku za čisti in motni jabolčni sok. V enačbi
imamo tudi število 1385984600 – to število predstavlja kubične metre vode
na Zemlji. Člani BAPSAS tima bi bili torej samo približno dva meseca sta-
rejši. Po uspešni zgodbi o BAPSAS timu naj učenci razmislijo, kateri start-
-up bi lahko sami ustanovili.

178
   173   174   175   176   177   178   179   180   181   182   183