Page 173 - Karmen Pižorn, Alja Lipavic Oštir in Janja Žmavc, ur. • Obrazi več-/raznojezičnosti. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Dissertationes 44
P. 173
matematika v soft clil pristopu v gimnaziji

B/ problemsko orientiran kontekst
Neki kmetovalec ponudi BAPSAS timu sedem variant jabolčnega soka, od
vsake 12 steklenic. Variante se razlikujejo po vsebnosti sladkorja, kar je pos-
ledica lege (sončna, vetrovna, senčna itd.). BAPSAS tim si želi čim bolj sla-
dek jabolčni sok. Katera jabolka so najbolj primerna?
C/ didaktični nasveti
Da bi problem lahko rešili, moramo izračunati srednje vrednosti meritev
vsebnosti sladkorja v vseh dvanajstih steklenicah vsakega soka in jih pri-
merjati. Izračunamo aritmetično sredino, median in modus. Didaktično
delamo s slušnim besedilom. Poiščemo lego, kjer so si vse srednje vrednos-
ti podobne in obenem visoke. Pri tej nalogi ni prave rešitve, ker igrajo vlo-
go različni kriteriji. Primer: lega zraven polja je po številčnih vrednostih
zelo ugodna, ampak je mogoče ne bi izbrali, saj na poljih kmetovalec upo-
rablja pesticide in druga kemična sredstva.

Naslov: Potrebujemo spletno stran
A/ cilji in kompetence
Tuji jezik: Učenci se informirajo o spletnih straneh v Nemčiji oz. Rusiji in
o izdelavi spletnih strani. Sami razmislijo o izdelavi spletnih strani in to
ustno predstavijo. Ob tem usvojijo nova jezikovna sredstva za izražanje
lastnega mnenja in za diskusije. Naučijo se tudi nove besede, poglobijo be-
sedišče na temo internet in varovanje podatkov, rešujejo naloge razvrščanja,
učijo se dela v skupini, diskutirajo in predstavljajo rezultate diskusije. Re-
ceptivno usvajanje matematičnega besedišča.
Matematika: številski sistemi z različnimi bazami
Drugo: Varnost na internetu je izjemno pomembna tema, zato učence sez-
nanimo s preprostimi rešitvami za kodiranje, ki jih lahko v smislu večje
varnosti uporabijo na internetu.
B/ problemsko orientiran kontekst
BAPSAS tim izdela z uporabo tako imenovanih gradnikov svojo spletno
stran. Če imamo vse gradnike in informacije, lahko spletno stran objavi-
mo. Spletno stran je nato potrebno tudi administrirati. Za to potrebujemo
geslo. Kako izdelamo dobro geslo, kako in zakaj ga naj varujemo, kako si ga
zapomnimo? Učencem predstavimo nekaj trikov: uporaba pregovora, upo-
raba naslova, uporaba številskega sistema z bazo, različno od deset. Za ka-
teri trik se naj na osnovi prednosti in slabosti odločimo?

173
   168   169   170   171   172   173   174   175   176   177   178