Page 174 - Karmen Pižorn, Alja Lipavic Oštir in Janja Žmavc, ur. • Obrazi več-/raznojezičnosti. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Dissertationes 44
P. 174
didaktični nasveti
Natančneje si ogledamo in preizkusimo trik kodiranja z uporabo drugega
številskega sistema. Najprej predstavimo različne predstavitve števila 1999,
nato vsak naredi primer s svojim lastnim rojstnim datumom. Pri tem mo-
ramo paziti na ničlo, ki stoji pred meseci 1-9, in na ničlo, ki stoji pred dne-
vi 1-9. Primer: 19. april 1968 zapišemo kot 19041968. Zapis v drugem števil-
skem sistemu v nadaljevanju variiramo v različnih kontekstih.

Naslov: Iščemo sofinanciranje
A/ cilji in kompetence
Tuji jezik: Besedišče sega na področje besednega polja denar. Učenci se sez-
nanijo s pojmom finančni načrt in razširijo svoje besedišče s področja fi-
nanc. Naloga razvrščanja in miselni vzorec sodita na področje klasičnih
nalog. Učence spodbudimo, da problem razrešijo s pomočjo svojega zna-
nja. Receptivno usvajanje matematičnega besedišča.
Matematika: linearno programiranje
Drugo: Po reševanju matematičnega problema lahko učenci v obli-
ki Powerpoint predstavitve svojemu fiktivnemu finančnemu partnerju
predstavijo svoje rešitve problema.
B/ problemsko orientiran kontekst
BAPSAS tim želi proizvajati čisti in motni jabolčni sok, za kar potrebuje
različno veliko jabolk in tudi dobiček je različen. Sok bo naredil kmetova-
lec, ki ima za to na voljo tehnologijo. BAPSAS tim ima 4 tone jabolk in 120
ur na razpolago, preden se bodo jabolka začela kvariti. Koliko litrov čistega
in motnega jabolčnega soka lahko tim oz. kmetovalec naredi?
C/ didaktični nasveti
Učenci naj poiščejo rentabilno rešitev oz. povezavo med povezanimi para-
metri. Najprej naj poskusijo poiskati rentabilno kombinacijo tako, da pri
tem ne uporabijo matematičnih spretnosti. Za matematično reševanje pro-
blema učenci potrebujejo osebne računalnike ali tablice in odprto izobra-
ževalno aplikacijo Geogebra.

Naslov: Marketing: cene smiselno zviševati
A/ cilji in kompetence
Tuji jezik: Učenci aktivirajo in razširjajo svoje besedišče na temo, in sicer
s tem, ko izdelajo asociogram, ga predstavijo in se o njem pogovorijo. To
jim pomaga tudi pri razvijanju jezikovnih spretnosti. Nato učenci z bra-

174
   169   170   171   172   173   174   175   176   177   178   179