Page 175 - Karmen Pižorn, Alja Lipavic Oštir in Janja Žmavc, ur. • Obrazi več-/raznojezičnosti. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Dissertationes 44
P. 175
matematika v soft clil pristopu v gimnaziji
njem podanega besedila aktivirajo bralno razumevanje. Učenci dobijo in-
formacije o marketinškem instrumentu in rešijo nalogo razvrščanja. Ne-
kaj nalog služi razvijanju govornih spretnosti in spretnosti diskutiranja. S
tem se učenci učijo govornih sredstev in vodenja diskusije. Dodatna nalo-
ga seznanja učence z besedotvorjem. Receptivno usvajanje matematične-
ga besedišča.
Matematika: odstotni (procentni) račun
Drugo: Učenci razmislijo o možnostih manipulacije v marketingu (npr. o
zviševanju in zniževanju cen za določene odstotke), ki se jim lahko izogne-
mo oz. jih prepoznamo z nekaj preprostega matematičnega znanja.
B/ problemsko orientiran kontekst
V finančnem načrtu BAPSAS tima je določena cena 1,80 € za 1l jabolčnega
soka. Tim dela tudi reklamo za svoj jabolčni sok in se odloča med dvema
reklamnima besediloma, ki ponujata različne možnosti zviševanja cene. V
besedilu A gre za zvišanje cene za 10% na osnovi porasta cen jabolk. Toda za
redne stranke je tim pripravil akcijsko ceno in je novo ceno znižal za 10%.
Besedilo B predstavlja samo informacijo, da stane jabolčni sok 1,80 €. Kate-
ro besedilo naj tim izbere?
C/ didaktični nasveti
Problem matematično rešimo, nato sledijo podobni primeri, v katerih gre
za zviševanje in nižanje cen. Učenci naj diskutirajo o tem, kdaj se splača
zvišati cene izdelkov.
Naslov: Komuniciranje z našimi strankami
A/ cilji in kompetence
Tuji jezik: Učenci berejo nekaj krajših besedil in receptivno usvojijo nove
matematične pojme. Usvojijo tudi novo besedišče s področja komunikaci-
je v socialnih medijih. Urijo se v pisanju besedil v Messengerju, pri čemer
morajo upoštevati pragmatične aspekte jezikovne rabe.
Matematika: množice in sistemi linearnih enačb
Drugo: V tej učni enoti razmišljamo o tem, kako naj razumemo sklope
in povezanost različnih množic informacij. S temo učne enote odpiramo
možnosti diskusije o našem komuniciranju v novih medijih.
B/ problemsko orientiran kontekst
Zgodba o start-upu se nadaljuje čez leto dni. Gre za uspešno zgodbo in
BAPSAS tim prodaja svoj jabolčni sok tudi preko spleta. Na Facebooku je
tim ustvaril tri strani; vsako v svojem jeziku. Jeziki so: nemščina, angle-
175
njem podanega besedila aktivirajo bralno razumevanje. Učenci dobijo in-
formacije o marketinškem instrumentu in rešijo nalogo razvrščanja. Ne-
kaj nalog služi razvijanju govornih spretnosti in spretnosti diskutiranja. S
tem se učenci učijo govornih sredstev in vodenja diskusije. Dodatna nalo-
ga seznanja učence z besedotvorjem. Receptivno usvajanje matematične-
ga besedišča.
Matematika: odstotni (procentni) račun
Drugo: Učenci razmislijo o možnostih manipulacije v marketingu (npr. o
zviševanju in zniževanju cen za določene odstotke), ki se jim lahko izogne-
mo oz. jih prepoznamo z nekaj preprostega matematičnega znanja.
B/ problemsko orientiran kontekst
V finančnem načrtu BAPSAS tima je določena cena 1,80 € za 1l jabolčnega
soka. Tim dela tudi reklamo za svoj jabolčni sok in se odloča med dvema
reklamnima besediloma, ki ponujata različne možnosti zviševanja cene. V
besedilu A gre za zvišanje cene za 10% na osnovi porasta cen jabolk. Toda za
redne stranke je tim pripravil akcijsko ceno in je novo ceno znižal za 10%.
Besedilo B predstavlja samo informacijo, da stane jabolčni sok 1,80 €. Kate-
ro besedilo naj tim izbere?
C/ didaktični nasveti
Problem matematično rešimo, nato sledijo podobni primeri, v katerih gre
za zviševanje in nižanje cen. Učenci naj diskutirajo o tem, kdaj se splača
zvišati cene izdelkov.
Naslov: Komuniciranje z našimi strankami
A/ cilji in kompetence
Tuji jezik: Učenci berejo nekaj krajših besedil in receptivno usvojijo nove
matematične pojme. Usvojijo tudi novo besedišče s področja komunikaci-
je v socialnih medijih. Urijo se v pisanju besedil v Messengerju, pri čemer
morajo upoštevati pragmatične aspekte jezikovne rabe.
Matematika: množice in sistemi linearnih enačb
Drugo: V tej učni enoti razmišljamo o tem, kako naj razumemo sklope
in povezanost različnih množic informacij. S temo učne enote odpiramo
možnosti diskusije o našem komuniciranju v novih medijih.
B/ problemsko orientiran kontekst
Zgodba o start-upu se nadaljuje čez leto dni. Gre za uspešno zgodbo in
BAPSAS tim prodaja svoj jabolčni sok tudi preko spleta. Na Facebooku je
tim ustvaril tri strani; vsako v svojem jeziku. Jeziki so: nemščina, angle-
175