Page 179 - Karmen Pižorn, Alja Lipavic Oštir in Janja Žmavc, ur. • Obrazi več-/raznojezičnosti. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Dissertationes 44
P. 179
https://w w w.doi.org/10.32320/978-961-270-345-5.179-200
Razumevanje trajnostnosti med mladimi v luči
vpliva soft clil učnih enot pri dijakih drugih
letnikov gimnazijskih programov
Understanding sustainability among young people
in the light of the influence of soft CLIL learning
units in second year students of high school
programs
Ana Vovk, Univerza v Mariboru
Jana Ambrožič Dolinšek, Univerza v Mariboru
Povzetek
Čeprav veliko slišimo o trajnostnosti in trajnostnem razvoju, je razu-
mevanje teh pojmov še vedno slabo, kar potrjuje tudi počasno uvelja-
vljanje teh načel v načinu življenja ljudi. Če smo pred leti slišali le za
trajnostni razvoj, se danes vse bolj pogosto uporablja pojem trajno-
stnost, ki nakazuje globlji pomen te besede. Definicija trajnostnega ra-
zvoja poudarja namreč le gospodarski razvoj, ne pa tudi socialni, druž-
beni, etični in okoljski. Zato namesto trajnostnega razvoja govorimo o
trajnostni prihodnosti, ki pa vključuje tudi vidike upravljanja in ohra-
njanja ravnovesja na Zemlji. V okviru projekta Erasmus+ Problemori-
entierter Soft CLIL Ansatz für nichtenglischen FS Unterricht smo opravi-
li raziskavo o razumevanju trajnostnosti ter trajnostnega turizma med
dijaki 2. letnikov v okviru pouka nemškega in ruskega jezika. Ta razi-
skava je bila pomembna zato, ker je med mladimi poznavanje trajno-
stnosti šibko. Vprašalnik je vseboval vprašanja o razumevanju različnih
vidikov trajnostnosti in trajnostnega turizma. Izpeljali smo ga dvakrat,
in sicer pred uporabo modula Trajnostni turizem in po njem s ciljem,
da smo spremljali učinek teh vsebin na razumevanje pri dijakih. Po-
memben rezultat prispevka je terminološki in vsebinski prispevek ra-
zumevanja trajnostnosti in trajnostnega turizma s poudarkom na mla-
dih, zlasti v okviru tujega jezika.
Ključne besede: ekosistem, trajnostnost, trajnostni turizem, nemški je-
zik
179
Razumevanje trajnostnosti med mladimi v luči
vpliva soft clil učnih enot pri dijakih drugih
letnikov gimnazijskih programov
Understanding sustainability among young people
in the light of the influence of soft CLIL learning
units in second year students of high school
programs
Ana Vovk, Univerza v Mariboru
Jana Ambrožič Dolinšek, Univerza v Mariboru
Povzetek
Čeprav veliko slišimo o trajnostnosti in trajnostnem razvoju, je razu-
mevanje teh pojmov še vedno slabo, kar potrjuje tudi počasno uvelja-
vljanje teh načel v načinu življenja ljudi. Če smo pred leti slišali le za
trajnostni razvoj, se danes vse bolj pogosto uporablja pojem trajno-
stnost, ki nakazuje globlji pomen te besede. Definicija trajnostnega ra-
zvoja poudarja namreč le gospodarski razvoj, ne pa tudi socialni, druž-
beni, etični in okoljski. Zato namesto trajnostnega razvoja govorimo o
trajnostni prihodnosti, ki pa vključuje tudi vidike upravljanja in ohra-
njanja ravnovesja na Zemlji. V okviru projekta Erasmus+ Problemori-
entierter Soft CLIL Ansatz für nichtenglischen FS Unterricht smo opravi-
li raziskavo o razumevanju trajnostnosti ter trajnostnega turizma med
dijaki 2. letnikov v okviru pouka nemškega in ruskega jezika. Ta razi-
skava je bila pomembna zato, ker je med mladimi poznavanje trajno-
stnosti šibko. Vprašalnik je vseboval vprašanja o razumevanju različnih
vidikov trajnostnosti in trajnostnega turizma. Izpeljali smo ga dvakrat,
in sicer pred uporabo modula Trajnostni turizem in po njem s ciljem,
da smo spremljali učinek teh vsebin na razumevanje pri dijakih. Po-
memben rezultat prispevka je terminološki in vsebinski prispevek ra-
zumevanja trajnostnosti in trajnostnega turizma s poudarkom na mla-
dih, zlasti v okviru tujega jezika.
Ključne besede: ekosistem, trajnostnost, trajnostni turizem, nemški je-
zik
179