Page 177 - Karmen Pižorn, Alja Lipavic Oštir in Janja Žmavc, ur. • Obrazi več-/raznojezičnosti. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Dissertationes 44
P. 177
matematika v soft clil pristopu v gimnaziji
da bi določili pravilno. Svoje znanje in matematične kompetence nato pre-
verijo na primeru robotskih kosilnic.
Naslov: Potrebujemo nove sodelavke in sodelavce
A/ cilji in kompetence
Tuji jezik: V ospredju je naloga slušnega razumevanja, ki služi kot uvod v
temo. Učenci razširjajo svoje besedišče na področju oglasov za delo in iska-
nja dela oz. službe. Receptivno usvajanje matematičnega besedišča.
Mathematik: obratno sorazmerje, realistični premislek, odstotki
Drugo: Učenci napišejo oglas za delo, s čim se učijo izražanja v kratkih stav-
kih s samo bistvenimi informacijami.
B/ problemsko orientiran kontekst
Nek kmetovalec ugodno ponuja jabolka, ki pa jih je potrebno obrati. Žal
nihče iz tima nima časa in Ema sama organizira obiranje jabolk. Gre za 3,5
ton jabolk. Kmetovalec pravi, da bi ena oseba obiranje zmogla v 120 urah.
Vsi v BAPSAS timu razen Eme so odsotni in tudi Ema lahko obira jabolka
samo v soboto in nedeljo. Kaj naj naredi? Ema pokliče nekatere prijateljice,
prijatelje, sošolke in sošolce. Najde 5 ljudi, ki so pripravljeni pomagati za 4 €
na uro. Ema in pet prijateljic, prijateljev, sošolk obirajo jabolka 10 ur v sobo-
to. V soboto zvečer se zgodi nesreča. Sara, ena od prijateljic, si zvije gleženj.
Lahko ostali brez Sare oberejo vsa jabolka, če jih bodo obirali od sončnega
vzhoda ob 7.19h v nedeljo pa do 20.21h, ko bo sonce zašlo?
C/ didaktični nasveti
Najprej naj učenci izrazijo svoje mnenje, kar zadeva rešitev problema, ne
da bi ob tem rešili matematično nalogo. Nato skupaj rešujemo problem. Ob
tem nam lahko pomaga tudi uporaba Geogebre.
Naslov: Ustanovi svoj lastni start-up
A/ cilji in kompetence
Tuji jezik: Učenci izboljšajo svoje bralne spretnosti in utrjujejo svoje komu-
nikativne kompetence. Učenci oblikujejo svoje lastne ideje in se učijo, kako
jih predstaviti poslušalcem. Receptivno usvajanje matematičnega besediš-
ča.
Matematika: eksponentna rast, podvojevanje
Drugo: V tej učni enoti uvidimo, da zaporedna podvojitev nekega rezultata
po nekaj korakih rezultira v ogromnih količinah, kar moramo imeti pred
177
da bi določili pravilno. Svoje znanje in matematične kompetence nato pre-
verijo na primeru robotskih kosilnic.
Naslov: Potrebujemo nove sodelavke in sodelavce
A/ cilji in kompetence
Tuji jezik: V ospredju je naloga slušnega razumevanja, ki služi kot uvod v
temo. Učenci razširjajo svoje besedišče na področju oglasov za delo in iska-
nja dela oz. službe. Receptivno usvajanje matematičnega besedišča.
Mathematik: obratno sorazmerje, realistični premislek, odstotki
Drugo: Učenci napišejo oglas za delo, s čim se učijo izražanja v kratkih stav-
kih s samo bistvenimi informacijami.
B/ problemsko orientiran kontekst
Nek kmetovalec ugodno ponuja jabolka, ki pa jih je potrebno obrati. Žal
nihče iz tima nima časa in Ema sama organizira obiranje jabolk. Gre za 3,5
ton jabolk. Kmetovalec pravi, da bi ena oseba obiranje zmogla v 120 urah.
Vsi v BAPSAS timu razen Eme so odsotni in tudi Ema lahko obira jabolka
samo v soboto in nedeljo. Kaj naj naredi? Ema pokliče nekatere prijateljice,
prijatelje, sošolke in sošolce. Najde 5 ljudi, ki so pripravljeni pomagati za 4 €
na uro. Ema in pet prijateljic, prijateljev, sošolk obirajo jabolka 10 ur v sobo-
to. V soboto zvečer se zgodi nesreča. Sara, ena od prijateljic, si zvije gleženj.
Lahko ostali brez Sare oberejo vsa jabolka, če jih bodo obirali od sončnega
vzhoda ob 7.19h v nedeljo pa do 20.21h, ko bo sonce zašlo?
C/ didaktični nasveti
Najprej naj učenci izrazijo svoje mnenje, kar zadeva rešitev problema, ne
da bi ob tem rešili matematično nalogo. Nato skupaj rešujemo problem. Ob
tem nam lahko pomaga tudi uporaba Geogebre.
Naslov: Ustanovi svoj lastni start-up
A/ cilji in kompetence
Tuji jezik: Učenci izboljšajo svoje bralne spretnosti in utrjujejo svoje komu-
nikativne kompetence. Učenci oblikujejo svoje lastne ideje in se učijo, kako
jih predstaviti poslušalcem. Receptivno usvajanje matematičnega besediš-
ča.
Matematika: eksponentna rast, podvojevanje
Drugo: V tej učni enoti uvidimo, da zaporedna podvojitev nekega rezultata
po nekaj korakih rezultira v ogromnih količinah, kar moramo imeti pred
177