Page 172 - Karmen Pižorn, Alja Lipavic Oštir in Janja Žmavc, ur. • Obrazi več-/raznojezičnosti. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Dissertationes 44
P. 172
problemsko orientiran kontekst
Tim BAPSAS prodaja svoj čisti in motni jabolčni sok v različnih količinah
gostilnam in vrtcem. Kje so možnosti za prodajo boljše oz. kje je smiselno
narediti več reklame? Kako naj interpretiramo prodajne številke? Problem
se navezuje na znani problem iz statistike, tako imenovani Simpsonov pa-
radoks.

C/ didaktični nasveti
Podatki o prodaji so navedeni različno, za delni skupini in za celotno sku-
pino. Vsak naj sam odloči, katerim podatkom lahko bolj zaupa; podatkom
za celotno skupino ali podatkom za delni skupini (čisti jabolčni sok, motni
jabolčni sok). Realnost bolje odslikavajo podatki za delni skupini, torej je
smiselno jabolčni sok intenzivneje ponujati otroškim vrtcem. Rešitev ma-
tematično pojasnimo. Simpsonov paradoks je v matematiki dobro poznan
in ga zato v učni enoti tudi pojasnimo in ilustriramo z avtentičnim besedi-
lom. Gre za matematično besedilo, ki je tudi precejšen kognitivni izziv za
učence. Zato ga naj učenci večkrat preberejo. Pri analizi besedila naj bo uči-
telj pozoren na to, da se med ključni besedami pojavljata pojma podmno-
žica in skupna / celotna / univerzalna množica. V nadaljevanju učne enote
preverimo razumevanje, in sicer tako, da učenci na različnih primerih do-
ločijo podatke za delne množice in skupno množico.

Naslov: Izdelamo prototip

A/ cilji in kompetence
Tuji jezik: Učenci razširijo že usvojeno besedišče. Poudarek je na vsebnosti
sladkorja, kar v različnih kontekstih tematiziramo in razširjamo. Dopol-
nilne naloge podpirajo aktivno besedišče, razvijamo pa tudi spretnost ra-
zumevanja daljših delov besedila in slušno razumevanje. Receptivno usva-
janje matematičnega besedišča.
Matematika: napake pri meritvah, mere srednje vrednosti, razpršenost po-
datkov
Drugo: V tej učni enoti se učenci spopadejo s problemom, kako najti reši-
tev realističnega problema. Učenci morajo najti pot do sladkega jabolčne-
ga soka, pri čemer se naučijo, kako je z vsebnostjo sladkorja v različnih na-
pitkih.

172
   167   168   169   170   171   172   173   174   175   176   177