Page 171 - Karmen Pižorn, Alja Lipavic Oštir in Janja Žmavc, ur. • Obrazi več-/raznojezičnosti. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Dissertationes 44
P. 171
matematika v soft clil pristopu v gimnaziji
Matematika: podmnožica, potenčna množica, binomski simbol, Pascalov
trikotnik %
Drugo: V tej učni enoti razvijamo ekološko zavedanje in spoznavamo po-
men uporabe lokalnih sestavin in dobrin (Misli globalno, deluj lokalno!).
Nadalje razvijamo kognitivno zavedanje, povezano s situacijami v življe-
nju, v katerih imamo vedno na voljo več možnosti in ima število teh mož-
nosti vpliv na naše odločitve.
B/ problemsko orientiran kontekst
Štirje mladi ljudje, gimnazijka, študentka in dva študenta v pogovoru razvi-
jajo idejo o ustanovitvi start-upa. Odločijo se za proizvodnjo bio jabolčne-
ga soka starih vrst jabolk in za ime start-upa izberejo akronim BAPSAS.
Problem, ki ga je potrebno rešiti v tej učni enoti, se nanaša na logistiko,
konkretno na to, kako se lahko organiziramo, če se bomo s prijatelji pelja-
li na podeželje obirat jabolka. Kako velika sta avtomobila, ki ju imamo na
razpolago, in koliko prijateljev naj pokličemo? Predlagani sta dve različici
in protagonisti se morajo odločiti, katera je boljša.
C/ didaktični nasveti
Jedro problema leži v obeh različicah prevoza. Pri obeh možnostih poišče-
mo število možnih podmnožic. Problem vsak prebere sam zase in učitelj
vodi pogovor tako, da pripelje do osnovnega vprašanja. V nadaljevanju po-
iščemo rešitev problema, in sicer tako, da uporabimo vrednost binomske-
ga simbola, ki jo izračunamo s formulo ali z uporabo Pascalovega trikotni-
ka. Rešitev argumentiramo – njena prednost je v več možnostih odločanja
v primeru, da prijatelji pri obiranju jabolk ne morejo pomagati.
Naslov: Kje prodajati kateri jabolčni sok?
A/ cilji in kompetence
Tuji jezik: Učenci že usvojeno besedišče aktivno uporabljajo v novih konte-
kstih, razvijajo spretnost branja in razumevanja daljših odlomkov besedil
ter ponotranjajo stavčno semantične kompetence. Spretnosti: branje, go-
vorjenje. Receptivno usvajanje matematičnega besedišča.
Matematika: odstotki, deleži populacije
Drugo: V tej učni enoti razvijamo predvsem kritično mišljenje. Če učenci
isto situacijo opazujejo z dveh perspektiv, se morajo odločiti, kateri podat-
ki oz. katera perspektiva odslikava situacijo ustrezneje glede na realnost.
171
Matematika: podmnožica, potenčna množica, binomski simbol, Pascalov
trikotnik %
Drugo: V tej učni enoti razvijamo ekološko zavedanje in spoznavamo po-
men uporabe lokalnih sestavin in dobrin (Misli globalno, deluj lokalno!).
Nadalje razvijamo kognitivno zavedanje, povezano s situacijami v življe-
nju, v katerih imamo vedno na voljo več možnosti in ima število teh mož-
nosti vpliv na naše odločitve.
B/ problemsko orientiran kontekst
Štirje mladi ljudje, gimnazijka, študentka in dva študenta v pogovoru razvi-
jajo idejo o ustanovitvi start-upa. Odločijo se za proizvodnjo bio jabolčne-
ga soka starih vrst jabolk in za ime start-upa izberejo akronim BAPSAS.
Problem, ki ga je potrebno rešiti v tej učni enoti, se nanaša na logistiko,
konkretno na to, kako se lahko organiziramo, če se bomo s prijatelji pelja-
li na podeželje obirat jabolka. Kako velika sta avtomobila, ki ju imamo na
razpolago, in koliko prijateljev naj pokličemo? Predlagani sta dve različici
in protagonisti se morajo odločiti, katera je boljša.
C/ didaktični nasveti
Jedro problema leži v obeh različicah prevoza. Pri obeh možnostih poišče-
mo število možnih podmnožic. Problem vsak prebere sam zase in učitelj
vodi pogovor tako, da pripelje do osnovnega vprašanja. V nadaljevanju po-
iščemo rešitev problema, in sicer tako, da uporabimo vrednost binomske-
ga simbola, ki jo izračunamo s formulo ali z uporabo Pascalovega trikotni-
ka. Rešitev argumentiramo – njena prednost je v več možnostih odločanja
v primeru, da prijatelji pri obiranju jabolk ne morejo pomagati.
Naslov: Kje prodajati kateri jabolčni sok?
A/ cilji in kompetence
Tuji jezik: Učenci že usvojeno besedišče aktivno uporabljajo v novih konte-
kstih, razvijajo spretnost branja in razumevanja daljših odlomkov besedil
ter ponotranjajo stavčno semantične kompetence. Spretnosti: branje, go-
vorjenje. Receptivno usvajanje matematičnega besedišča.
Matematika: odstotki, deleži populacije
Drugo: V tej učni enoti razvijamo predvsem kritično mišljenje. Če učenci
isto situacijo opazujejo z dveh perspektiv, se morajo odločiti, kateri podat-
ki oz. katera perspektiva odslikava situacijo ustrezneje glede na realnost.
171