Page 188 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: učenje in poučevanje na daljavo - izkušnje, problemi, perspektive. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Dissertationes 43
P. 188
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: učenje in poučevanje na daljavo

­umeščamo izsledke projekta STAIRS (Podpora nacionalnim, regionalnim
in lokalnim deležnikom pri soočanju z izzivi socialne inkluzije v izobra-
ževanju in usposabljanju). V projektu smo na podlagi vnaprej oblikova-
nih metodologij pripravili predloge za prenos dobrih praks Irske in Por-
tugalske na področju zagotavljanja socialne vključenosti v izobraževanju,
še posebej učencev in učenk z nizkim socialno-ekonomskim statusom, v
slovenski izobraževalni prostor. Metodologija prenosa dobrih praks vklju-
čuje vzpostavitev nacionalne strokovne skupine, identifikacijo nacional-
nih potreb, aktivno vključenost v spletne študijske obiske, seznanitev in
preučitev enajstih dobrih praks Irske in Portugalske na podlagi samore-
fleksije ter učnih dnevnikov in oblikovanje nacionalnega prilagoditvene-
ga načrta. Predlogi za okrepitev področja inkluzivnega izobraževanja so v
prispevku predstavljeni v okviru štirih področij: inkluzivna naravnanost in
občutljivost na socialno vključenost; podpora učencem in učenkam z niz-
kim socialno-ekonomskim statusom; opolnomočenje učiteljev; sodelova-
nje, povezovanje različnih deležnikov pri obravnavi in podpori učencev. V
prispevku izpostavljamo, da je za socialno vključenost najranljivejših sku-
pin potreben vključujoč pristop tudi v samem procesu prenosa, oblikova-
nja in izvajanja v za ta namen oblikovanih izobraževalnih politik. Socialne
vključenosti namreč ni mogoče razumeti kot normativno kategorijo, tem-
več kot vrednoto, ki jo pri svojem delu, ob zavedanju odgovornosti do naj-
ranljivejših skupin v družbi, mislijo in udejanjajo vsi relevantni akterji, na
kar nenazadnje poleg ustreznega zakonodajnega okvira kažejo tudi dobre
prakse Irske in Portugalske.
Ključne besede: socialna vključenost, socialno-ekonomski status, dobre
prakse, projekt STAIRS, Slovenija

Ensuring social inclusion in education on the basis of good
practices from Ireland and Portugal
Igor Peras, Urška Štremfel
International comparative data shows that Slovenia should give additional
research and public policy attention to the field of inclusive education. So-
cial inclusion in education is recognized as one of the most important fac-
tors in reducing inequality in society. In the present article, we focus on
the transfer of good practices which has become an established tool for
shaping national (educational) policies in times of globalization. Further-
more, findings from the STAIRS project are included in the present pro-
cess of public policy learning. As part of the methodology of the project, we

188
   183   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193