Page 154 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: učenje in poučevanje na daljavo - izkušnje, problemi, perspektive. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Dissertationes 43
P. 154
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: učenje in poučevanje na daljavo
di epidemije bolezni covid-19 izvedli manj, vsak pa je izvedel vsaj tri. Vsa
srečanja MUSS so potekala na daljavo, večinoma na spletnih platformah
Zoom in MS Teams. Z namenom podpore izvajalkam smo pred prvo iz-
vedbo MUSS izvedli še usposabljanje za uporabo spletne platforme Zoom.
Z namenom zagotavljanja vzdržnosti uvedene novosti — MUSS smo
po zaključku usposabljanj in po izvedbi fokusnih skupin z vodji aprila 2021
organizirali tudi srečanje za ravnatelje vseh zavodov, vključenih v projekt.
Poudarili smo pomen podpore vodstva pri ohranjanju uvedenih sprememb
in definirali, na kakšen način lahko zagotavljajo podporo svojim zaposle-
nim. Ravnateljem pa smo prenesli tudi informacije, pridobljene na foku-
snih skupinah z vodji MUSS. Tudi vodstveni delavci so izrazili željo po
nadaljnjem medinstitucionalnem povezovanju, ki ga omogočajo srečanja
MUSS, saj so prepoznali dodano vrednost tovrstnega sodelovanja.
3 Metodologija
Z namenom globljega vpogleda v spremembe v praksi ter z vpogledom v
nadaljnjo implementacijo MUSS v izbranih okoljih smo z vodji MUSS po
zaključenem ciklu usposabljanja izvedli fokusno skupino. Zaradi številč-
nosti udeleženk ter zaradi lažje izvedbe smo udeleženke razdelili v tri sku-
pine, v katerih je bilo od štiri do šest vodij MUSS. Fokusne skupine so bile
izvedene marca 2021, izvedba pa je v vseh treh skupinah potekala istočas
no. Udeležilo se jih je 15 vodij MUSS oziroma sedem različnih parov vodij
iz šestih različnih okolij. Od tega je bilo sedem predstavnic vrtca (ena vzgo-
jiteljica, pet svetovalnih delavk, ena pomočnica ravnateljice) in osem pred-
stavnic šole (dve drugi strokovni delavki, šest učiteljic).
Izvedba fokusne skupine je bila del širšega spremljanja procesa pi-
lotnega uvajanja MUSS v sklopu iniciative InTrans. Zastavili smo si nasled-
nja raziskovalna vprašanja:
– Kako so MUSS vplivale na razumevanje pomena mehkega preho-
da pri vodjih in članicah MUSS? (RV1)
– Ali vključenost v MUSS vpliva na pridobivanje specifičnih znanj
in seznanjanje z dobrimi praksami, povezanimi z zagotavljanjem
mehkega prehoda? (RV2)
– Kakšen je zaznani učinek medinstitucionalnega povezovanja na
osebni ravni pri vodjih MUSS in pri strokovnih delavkah, člani-
cah MUSS? (RV3)
154
di epidemije bolezni covid-19 izvedli manj, vsak pa je izvedel vsaj tri. Vsa
srečanja MUSS so potekala na daljavo, večinoma na spletnih platformah
Zoom in MS Teams. Z namenom podpore izvajalkam smo pred prvo iz-
vedbo MUSS izvedli še usposabljanje za uporabo spletne platforme Zoom.
Z namenom zagotavljanja vzdržnosti uvedene novosti — MUSS smo
po zaključku usposabljanj in po izvedbi fokusnih skupin z vodji aprila 2021
organizirali tudi srečanje za ravnatelje vseh zavodov, vključenih v projekt.
Poudarili smo pomen podpore vodstva pri ohranjanju uvedenih sprememb
in definirali, na kakšen način lahko zagotavljajo podporo svojim zaposle-
nim. Ravnateljem pa smo prenesli tudi informacije, pridobljene na foku-
snih skupinah z vodji MUSS. Tudi vodstveni delavci so izrazili željo po
nadaljnjem medinstitucionalnem povezovanju, ki ga omogočajo srečanja
MUSS, saj so prepoznali dodano vrednost tovrstnega sodelovanja.
3 Metodologija
Z namenom globljega vpogleda v spremembe v praksi ter z vpogledom v
nadaljnjo implementacijo MUSS v izbranih okoljih smo z vodji MUSS po
zaključenem ciklu usposabljanja izvedli fokusno skupino. Zaradi številč-
nosti udeleženk ter zaradi lažje izvedbe smo udeleženke razdelili v tri sku-
pine, v katerih je bilo od štiri do šest vodij MUSS. Fokusne skupine so bile
izvedene marca 2021, izvedba pa je v vseh treh skupinah potekala istočas
no. Udeležilo se jih je 15 vodij MUSS oziroma sedem različnih parov vodij
iz šestih različnih okolij. Od tega je bilo sedem predstavnic vrtca (ena vzgo-
jiteljica, pet svetovalnih delavk, ena pomočnica ravnateljice) in osem pred-
stavnic šole (dve drugi strokovni delavki, šest učiteljic).
Izvedba fokusne skupine je bila del širšega spremljanja procesa pi-
lotnega uvajanja MUSS v sklopu iniciative InTrans. Zastavili smo si nasled-
nja raziskovalna vprašanja:
– Kako so MUSS vplivale na razumevanje pomena mehkega preho-
da pri vodjih in članicah MUSS? (RV1)
– Ali vključenost v MUSS vpliva na pridobivanje specifičnih znanj
in seznanjanje z dobrimi praksami, povezanimi z zagotavljanjem
mehkega prehoda? (RV2)
– Kakšen je zaznani učinek medinstitucionalnega povezovanja na
osebni ravni pri vodjih MUSS in pri strokovnih delavkah, člani-
cah MUSS? (RV3)
154