Page 154 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: učenje in poučevanje na daljavo - izkušnje, problemi, perspektive. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Dissertationes 43
P. 154
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: učenje in poučevanje na daljavo

di epidemije bolezni covid-19 izvedli manj, vsak pa je izvedel vsaj tri. Vsa
srečanja MUSS so potekala na daljavo, večinoma na spletnih platformah
Zoom in MS Teams. Z namenom podpore izvajalkam smo pred prvo iz-
vedbo MUSS izvedli še usposabljanje za uporabo spletne platforme Zoom.

Z namenom zagotavljanja vzdržnosti uvedene novosti — MUSS smo
po zaključku usposabljanj in po izvedbi fokusnih skupin z vodji aprila 2021
organizirali tudi srečanje za ravnatelje vseh zavodov, vključenih v projekt.
Poudarili smo pomen podpore vodstva pri ohranjanju uvedenih sprememb
in definirali, na kakšen način lahko zagotavljajo podporo svojim zaposle-
nim. Ravnateljem pa smo prenesli tudi informacije, pridobljene na foku-
snih skupinah z vodji MUSS. Tudi vodstveni delavci so izrazili željo po
nadaljnjem medinstitucionalnem povezovanju, ki ga omogočajo srečanja
MUSS, saj so prepoznali dodano vrednost tovrstnega sodelovanja.

3 Metodologija
Z namenom globljega vpogleda v spremembe v praksi ter z vpogledom v
nadaljnjo implementacijo MUSS v izbranih okoljih smo z vodji MUSS po
zaključenem ciklu usposabljanja izvedli fokusno skupino. Zaradi številč-
nosti udeleženk ter zaradi lažje izvedbe smo udeleženke razdelili v tri sku-
pine, v katerih je bilo od štiri do šest vodij MUSS. Fokusne skupine so bile
izvedene marca 2021, izvedba pa je v vseh treh skupinah potekala istočas­
no. Udeležilo se jih je 15 vodij MUSS oziroma sedem različnih parov vodij
iz šestih različnih okolij. Od tega je bilo sedem predstavnic vrtca (ena vzgo-
jiteljica, pet svetovalnih delavk, ena pomočnica ravnateljice) in osem pred-
stavnic šole (dve drugi strokovni delavki, šest učiteljic).

Izvedba fokusne skupine je bila del širšega spremljanja procesa pi-
lotnega uvajanja MUSS v sklopu iniciative InTrans. Zastavili smo si nasled-
nja raziskovalna vprašanja:
– Kako so MUSS vplivale na razumevanje pomena mehkega preho-

da pri vodjih in članicah MUSS? (RV1)
– Ali vključenost v MUSS vpliva na pridobivanje specifičnih znanj

in seznanjanje z dobrimi praksami, povezanimi z zagotavljanjem
mehkega prehoda? (RV2)
– Kakšen je zaznani učinek medinstitucionalnega povezovanja na
osebni ravni pri vodjih MUSS in pri strokovnih delavkah, člani-
cah MUSS? (RV3)

154
   149   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159