Page 155 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: učenje in poučevanje na daljavo - izkušnje, problemi, perspektive. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Dissertationes 43
P. 155
medinstitucionalne učeče se skupnosti: metoda za zagotavljanje mehkega pr ehoda ...

– V čem vodje MUSS prepoznavajo investicijo in vrednost povezo-
vanja med strokovnimi delavci vrtca in osnovne šole? (RV4).

Pogovor je bil sestavljen iz štirih sklopov — v vsakem od njih smo vod-
jem zastavili vprašanja, povezana z enim od raziskovalnih vprašanj. Pogo-
vor smo snemali ter naknadno pripravili prepis in povzetek odgovorov vo-
dij MUSS.

4 Rezultati in ugotovitve
Ugotovitve podajamo v okviru zastavljenih raziskovalnih vprašanj.

1. Kako so MUSS vplivale na razumevanje pomena mehkega prehoda
pri vodjih in članicah MUSS? (RV1)

Vodje MUSS v svojih odgovorih sporočajo, da so MUSS zagotovo pri-
nesle več ozaveščenosti o prehodu in pomenu zagotavljanja mehkega pre-
hoda. Spremembe so vidne na ravni vodij, te pa poročajo tudi o spremem-
bah na ravni članic MUSS — strokovnih delavk v vrtcu in osnovni šoli.
Vodje so izpostavile, da so se strokovne delavke pričele bolj poglobljeno
pogovarjati o zagotavljanju mehkega prehoda, začele so zavestneje pristo-
pati k delu ter so pozornejše na posamezne otroke. Nekaj vodij MUSS je
izpostavilo, da se je razširilo tako njihovo razumevanje prehoda kot tudi
razumevanje strokovnih delavk, saj so spoznale, da obsega več področij,
npr. poenoteno razumevanje strategij poučevanja, primernih za šestletni-
ke; poenoteno učno okolje; poenoteno razumevanje strategij poučevanja in
sodelovanja s starši.

2. Ali vključenost v MUSS vpliva na pridobivanje specifičnih znanj in
seznanjanje z dobrimi praksami, povezanimi z zagotavljanjem mehkega pre-
hoda? (RV2)

Delo v paru in vodenje MUSS je vodjem omogočilo, da so se seznanile
z dobrimi praksami prehoda in delom v drugem zavodu (npr. spoznavanje
kurikuluma v vrtcu in učnega načrta v 1. razredu). Vodje MUSS ter strokov-
ne delavke osnovne šole so pridobile več znanja o značilnostih šestletnikov:
kako se učijo, kaj zmorejo in kako temu primerno prilagoditi tudi prehod iz
vrtca v šolo. Iz zbranih podatkov lahko ugotovimo, da vključenost v MUSS
vpliva na pridobivanje specifičnih znanj in seznanjanje z dobrimi praksa-
mi, povezanimi z zagotavljanjem mehkega prehoda.

155
   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160