Page 156 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: učenje in poučevanje na daljavo - izkušnje, problemi, perspektive. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Dissertationes 43
P. 156
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: učenje in poučevanje na daljavo

3. Kakšen je zaznani učinek medinstitucionalnega povezovanja na
osebni ravni pri vodjih MUSS in pri strokovnih delavkah, članicah MUSS?
(RV3)

Vodje MUSS so izpostavile, da je bilo sodelovanje med šolo in vrtcem
v času uvajanja MUSS intenzivnejše kot v preteklih letih. Tudi če je sodelo-
vanje med zavodi v preteklosti že potekalo, je tovrstno sodelovanje spodbu-
dilo nove ideje, znanja in izkušnje. Bilo je tudi bolj strukturirano in usmer-
jeno. Sodelovanje v medinstitucionalni skupini je bilo pri večini novost,
ampak dobrodošla in pozitivna sprememba. Spremembe v medinstitucio-
nalnem povezovanju so vodje prepoznale tudi na medosebni ravni, saj so
se strokovne delavke iz obeh zavodov več pogovarjale, si zaupale in druga
drugi nudile podporo, prav tako pa je bilo med njimi več vzajemnega spo-
štovanja do strokovnega dela drug drugega.
4. V čem vodje MUSS prepoznavajo investicijo in vrednost povezovanja
med strokovnimi delavci vrtca ter osnovne šole? (RV4)

Vodje so poročale, da je z izvajanjem MUSS smiselno nadaljevati pred-
vsem zato, ker se zaradi intenzivnejših povezav med strokovnimi delavci
otrokom omogoča lažji prehod iz enega okolja v drugega. Poudarile so še,
da okrepljeno sodelovanje med vrtcem in osnovno šolo prinaša večje zau-
panje staršev v vzgojno-izobraževalni sistem.

5 Zaključek

V prispevku smo predstavili MUSS kot inovativno obliko zagotavljanja
pedagoške kontinuitete v kontekstu zagotavljanja mehkega prehoda med
vrtcem in osnovno šolo. MUSS kot obliko medinstitucionalnega povezo-
vanja strokovnih delavcev vrtcev in OŠ smo podpirali v sedmih okoljih z
devetimi pari vodij MUSS, s katerimi smo intenzivno sodelovali po nače-
lih akcijskega raziskovanja. V okviru petdnevnega usposabljanja smo skr-
beli za posredovanje novih informacij in znanj, za refleksijo uvedenih spre-
memb ter za načrtovanje nadaljnjih korakov pri izvedbi MUSS. Po uvedeni
spremembi v okoljih smo zaznane razlike ugotavljali s pomočjo fokusne
skupine, kjer smo izhajali iz štirih raziskovalnih vprašanj, ki so se dotikala
vpliva MUSS na razumevanje pomena mehkega prehoda, pridobivanja spe-
cifičnih znanj, seznanjanja z dobrimi praksami, zaznanega učinka medin-
stitucionalnega povezovanja na osebni ravni ter prepoznavanja vrednosti
povezovanja med strokovnimi delavkami vrtca in osnovne šole.

Ugotavljamo, da MUSS vplivajo na višjo ozaveščenost glede pomena
zagotavljanja mehkega prehoda, zagotavljajo prenos dobrih praks med in-

156
   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160   161