Page 153 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: učenje in poučevanje na daljavo - izkušnje, problemi, perspektive. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Dissertationes 43
P. 153
medinstitucionalne učeče se skupnosti: metoda za zagotavljanje mehkega pr ehoda ...

skupaj z mednarodnimi partnerji opisale že v okviru projekta START2
(Van Laere et.al., 2019).

2 Opis intervencije
Vodje MUSS smo po načelih akcijskega raziskovanja podpirale raziskoval-
ke PI, CKVI KZK. V okviru projekta smo organizirali usposabljanje za de-
vet tandemov vodij MUSS iz sedmih različnih okolij. V tandemu sta bili
strokovna delavka iz vrtca in pripadajoče osnovne šole, članice MUSS pa so
bile strokovne delavke vrtca, ki delajo v skupinah pet- oz. šestletnih ­otrok,
ter učiteljice v prvi triadi. Posamezna MUSS je štela od osem do dvanajst
članic. Tandeme vodij smo dobili z vabilom, ki smo ga poslali vrtcem in
osnovnim šolam v Mreži za spreminjanje kakovosti Korak za korakom3 ter
tudi širše.

30-urno usposabljanje je potekalo nestrnjeno v petih dneh med
­oktobrom 2020 in marcem 2021 na spletni platformi Zoom. Vsebine, ki
smo jih na usposabljanjih posredovali vodjem, so se navezovale na razume-
vanje procesa prehoda (razumevanje treh kontinuitet), na veščine vodenja
(strukturo in izvedbo MUSS, na vodenje skupine odraslih in na značilnosti
učenja odraslih), na oblikovanje skupnega razumevanja pomena zagotavl-
janja mehkega prehoda (podoba o otroku, značilnosti šestletnikov, na otro-
ka osredinjeni vzgojno-izobraževalni pristopi, medkolegialne hospitaci-
je, partnerstvo s starši in oblikovanje spodbudnega učnega okolja) ter na
r­ efleksijo lastne pedagoške prakse (vodenje profesionalnega portfolia). Prvi
del vsakega naslednjega usposabljanja je bil namenjen refleksiji izvedene
MUSS, drugi del pa pridobivanju novih znanj.

Med posameznimi dnevi usposabljanj so tandemi izvedli srečanja v
okviru svojih MUSS. Vsebina njihovega dela je bila povezana z zagotavlja-
njem mehkejšega prehoda iz vrtca v osnovno šolo in se je navezovala na
vsebine, obravnavane na usposabljanju vodij. Skozi šolsko leto je bila načr-
tovana izvedba petih srečanj MUSS, vendar so jih nekateri tandemi zara-

2 START: Dober začetek za vse: zagotavljanje prehodov v zgodnjih letih (september
2016-–februar 2019), Erasmus+ KA2; več o projektu: http://start.pei.si/.

3 Mreža za spreminjanje kakovosti Korak za korakom deluje v okviru Centra za ka-
kovost v vzgoji in izobraževanju Korak za korakom na Pedagoškem inštitutu od leta
2000. Njen osnovni cilj je nudenje podpore vodstvenim in strokovnim delavcem
vrtcev ter osnovnih šol pri njihovem profesionalnem razvoju in iskanju poti, kako
vzgojno-izobraževalni proces v njihovem oddelku oz. zavodu narediti še kakovo-
stnejši. Več informacij o Mreži za spreminjanje kakovosti Korak za korakom je do-
stopnih na https://www.korakzakorakom.si/.

153
   148   149   150   151   152   153   154   155   156   157   158