Page 152 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: učenje in poučevanje na daljavo - izkušnje, problemi, perspektive. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Dissertationes 43
P. 152
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: učenje in poučevanje na daljavo

med domačim okoljem, vrtcem in osnovno šolo ter zunanjimi službami,
npr. zdravstveno, socialno), profesionalni (kontinuiteta strokovnega ka-
dra, kar v Sloveniji zagotavljamo z izobraževanjem vzgojiteljev in učite-
ljev na pedagoških fakultetah, s skupnim obiskovanjem (nekaterih) oblik
nadaljnjega izobraževanja in usposabljanja ter s prisotnostjo vzgojitelja
kot drugega učitelja v prvem razredu) in pedagoški (vertikalna in ho-
rizontalna usklajenost programa osnovne šole in Kurikuluma za vrtce,
razvojnih ciljev, pedagogike in pedagoških pristopov v obeh sistemih)
(Vidmar, 2017).

Prispevek opisuje zagotavljanje pedagoške kontinuitete z oblikova-
njem medinstitucionalnih učečih se skupnosti (MUSS), ki smo jih razisko-
valke Pedagoškega inštituta (v nadaljevanju PI), Centra za kakovost v vzgo-
ji in izobraževanju Korak za korakom (v nadaljevanju CKVI KZK) razvile
v okviru projekta InTrans – Ensuring Warm and Inclusive Transitions
(Erasmus KA3)1. Koncipirali smo obliko ter vsebine usposabljanja, izved-
bo usposabljanja ter podporo vodjem pri izvajanju MUSS. Pri tem smo iz-
hajali iz definicije profesionalne učeče se skupnosti (v nadaljevanju USS),
ki pravi, da je USS skupina strokovnih delavcev, ki se redno in kontinui-
rano sestaja z namenom reflektiranja lastne prakse, pridobivanja novih in-
formacij, vključevanja v profesionalne razprave in poglabljanja specifičnih
vsebin ter izboljševanja lastne pedagoške prakse in otrokovega dobrega po-
čutja (Cochran-Smith in Lytle, 2002). Srečanja USS potekajo po vnaprej do-
ločeni strukturi, ki članom omogoča priložnosti za povezovanje, refleksijo
lastne prakse, oblikovanje skupnega razumevanja kakovosti znotraj izbra-
nega vsebinskega področja in načrtovanje sprememb v okviru lastne pra-
kse (Brajković, 2019).

Kot take MUSS v slovenskem prostoru predstavljajo inovativno obliko
zagotavljanja pedagoške kontinuitete, kar smo raziskovalke PI, CKVI KZK,

1 InTrans – Ensuring Warm and Inclusive Transitions (Erasmus KA3): zagotavljanje
mehkega in inkluzivnega prehoda za vse otroke in njihove družine z usposablja-
njem strokovnih delavcev, z odpiranjem dialoga z izobraževalci bodočih učiteljev
ter s sodelovanjem z odločevalci politik. Sodelujoče institucije: Centre for Innovati-
ons in the Early Years – Vernieuwing in de Basisvoorzieningen voor Jonge Kinde-
ren (VBJK) –vodilni partnerji (Belgija), Ghent University – Centre for Diversity and
Learning and Department of Social Work and Social Pedagogy (Belgija), Internati-
onal Step by Step Association (Nizozemska), University of Bologna (Italija), Tampe-
re University (Finska), Union of Pedagogues Denmark (Danska), Pedagoški inšti-
tut, Center za kakovst v vzgoji in izobraževanju Korak za korakom (Slovenija). MIZŠ
(pridruženi partner). Projekt poteka v obdobju 1. 1. 2020–14. 1. 2023

152
   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156   157